|
|
|
|---|---|
|
Hej undrar bara vad iS står för? Tack! | |
loqman |
16 ventilars motor och endast coupe har betäckningen iS |
| Ok tack! | |
|
Jag har sett flera 318is sedan till salu. Är de någon form av bluff? 318is har ventilerade skivor fram vilket en vanlig 318i saknar. Åtminstone på E36. |
|
|
Vilken modell gäller det? E30 eller E36? S:et står för sport. Har koll på skillnaderna på E30 men inte så mycket på E36. Så gäller det E30 kan jag nog hjälpa till. Både e36 och e30 318is har sport chassi. E36 318is fanns som sedan från 94 till och med 96 tror jag. |
|
|
Va en 318iS Coupe, fråga bara för att jag hitta en sådan bil en 92:a e36 karossen för 49900kr. Tyckte det verka billigt, men jag e rätt ny på BMW så jag vet inte?! Daniel |
|
| Den första 318iS var E30 1988 med M40 motor. iS hette den för att det fanns en annan 318 det året också. Utomlands hette gamla 318 nämligen 316. iS var ett påhittat namn. Läste i en gammal Tekniknens värld från -88 där man provade 318iS. På Förenade Bil skojade man om att iS stod för Ivar Svensson som företaget marknadsdirektör hette! Vet inget om sanningshalten i detta dock... | |
|
318iS E36 med 140hk motorn hette iS och eftersom det finns sedaner med den motorn som hette dom också iS i Europa. I USA hette 325i E36 Coupe 325iS även 325i E30 hette iS där så BMW har använt iS när dom kände för det,men framför allt på 16v motorn. 49900kr för 318iS Coupe är billigt kolla den noga är mitt råd,det enda typiska fel jag vet om på E36 Coupe är att elhissarna som ska höja och sänka sig vid dörröppning respektiv stängning kan krångla,men ägarna till modellen kan säkert fylla i med mer info. MVH Stephan |
|
|
Ok tack för all hjälp! Fanns ju en 320 coupé -92 för 45000kr här på sajten såg jag nu inkommen idag. verkar ju va mycket bra pris på den då. |
|
|
Inte helt sant det där om USA. USA hade många konstiga beteckningar och motorer i de olika modellerna, de satte ett S på många modeller. Det fanns både 325i och 325is samtidigt (av e30 modellen iaf). 325i var precis som de är här, medan 325is hade sport chassi(men med 12mm kränghämmare bak), skinnklädsel, sportstolar, ac, is-läpp och spoiler och diffspärr som standard. S:et står alltså för sport här med...även fast det var mer glidare. Den fanns till och med med automat, sportigt;) |
|
loqman |
Du den där är nästan bättre än en fräch 318iS elftersom den är svensksåld och har rullat 14 bara samt en ägare. Men den är ju vit och att äga en vit bil är att som vara gift med en "h**a". SKojara bara men du förstår att vita bilar har lägre värde. |
|
Hehe har har inte tänkt på det, att en vit bil skulle va lite billigare. Men det är ju bra pris på den.....hm men ska jag verkligen åka 37mil för att kolla hehe.....vill ha BMW nu! i min prisklass va den iaf. Undrar om försäkring skiljer mycket på 320 coupe och 316 som jag hadde i 3 veckor, ble lurad hehe hävde köpet, första bilen inte så kul. Daniel |
|
loqman |
DrScream: Ta inte illa upp men du skriver förmycket hehe. Försäkringen på en 320 coupe för en under 24 år är som bilens pris men annars är det från 13000 kr och nedåt. Hel/år försäkring |
|
Jo har kollat var inte någon större skillnad för mig iaf har ju bara haft körkort i ca: 3 mån. Och mina hehe är ju för att jag e glad en då bara jag får ny bil snart! ska försöka dra ner på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.