AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.018

e39 528it -97 skrota?

Fi
401
Filthee
*skrot* 528i Touring -97
*Skrot* 320D Touring -02
*såld* F31 320D xdrive -14
*såld* F11 520D xdrive -17
- F31 320D -14
bilen drar olja och vatten och avgaserna luktar bensin
rosten dyker upp som brev på posten
nyss bytt vevaxel givare så nu går den åtminstonde gött!

Men fan annars då? redo för skroten? var ska jag annars börja någonstans? :/
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Inte värt att börja trixa, sälj bilen till någon som behöver delar :)
Fi
401
Filthee
*skrot* 528i Touring -97
*Skrot* 320D Touring -02
*såld* F31 320D xdrive -14
*såld* F11 520D xdrive -17
- F31 320D -14
ja det är ju det som är frågan det! synd bara att bilen bara gått 24k mil

och den verkar inte dra nå extra soppa heller
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Bilen startar, går och dricker lika mycket bränsle som normalt samtidigt som du antyder att den går som den skall: Varför skulle den hamna på skroten menar du?

//Bjersér
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Bjersér, den kanske drar deppigt mycket olja och vatten? Typ "fylla på olja varje tankning och vatten oftare ändå"-mycket...

Jag funderar lite på vem du aka sälja den till om den är rostig och slut i motorn? Hade nog kört den tills den lämnade in och sedan pressat den. Det är svårt att sälja fräscha bilar i dagsläget...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Profossen:
Det var ungefär det svaret jag väntade mig fast från Filthee, och frågan hänger på just vad du skrev: Kanske.

Den beskrivningen han lämnat hittills har inte övertygat mig om att bilen är slut, M52 och E39 är bra och tåliga konstruktioner men dom saknar knappast svagheter. Det finns ett flertal defekter som kan orsaka dem symptom han beskriver men som är billiga att åtgärda, diverse komponenter i kylsystemet är av plast och brukar läcka med åren. Således kan man behöva fylla på stora mängder vatten utan att det är något allvarligare fel än ett dåligt termostathus för några hundralappar som ett exempel.

Han beskriver även att rosten kommer krypandes, men så länge det är den på E39 typiska "skönhetsrosten" påverkar det knappast bilens funktion?

Jag ville bara påpeka att det vore onödigt att skrota en bil utan att ha konstaterat några allvarliga fel, antingen kanske han själv är beredd att hänge sig åt lite felsökning (Vilket han antyder) eller så tror jag inte det är något problem att få den såld till rätt pris.

BMW är inte endast ett märke för entusiaster på Autopower utan blir mer och mer populär som den vettiga bruksbil den är, det finns många som vill ha en BMW men som inte bryr sig ett dyft om varken rost eller lite glapp i styrning eller fram/bakvagn. Om Filthee får några tusenlappar (Sannolikt mer) för bilen på Blocket som "Fullt körbart renoveringsobjekt" är det väl i värsta fall bättre än att skrota den och istället bli av med en summa? :)

//Bjersér
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.