|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig med en liten undran jag har. Fälgar till en BMW Compact 316 Ti -02:a passar de på en Bmw 118 -05:a? När jag kollar fälgdimension axel på transportstyrelsens hemsida så ser det ut så här: Däckdimension axel 1: 195/65R15 91 Fälgdimension axel 1: 6 1/2JX15/ET42 Däckdimension axel 2: 195/65R15 91 Fälgdimension axel 2: 6 1/2JX15/ET42 Däckdimension axel 1: 195/55R16 87 Fälgdimension axel 1: 6 1/2JX16/ET42 Däckdimension axel 2: 195/55R16 87 Fälgdimension axel 2: 6 1/2JX16/ET42 Den översta är till min gamla bil o den nedersta till min "nya".. Jag har ju en känsla av att de inte passar det.. Om de gör det så vet jag en som kommer klaga ringa till bilförsäljaren.. Gör jag nog ändå tror jag. Tack på förhand den som kan svara på min undran :) | |
|
1-serien behöver minst 16" fälgar. 15" passar inte. Varför skulle du ringa och klaga hos bilförsäljaren? |
|
| Va väl som jag anade att de inte va samma Ville bara dubbelkolla. Hade de passat så hade jag krävt tillbaka fälgarna jag bytte in med bilen o lämnat tillbaka de jag fick med min "nya" för de är i mycket sämre skick, både däck o fälg, jämfört me de jag lämna in. Man förväntar sig kanske att få iallafa lite av samma man lämnar in:). | |
| Ledsen Scarlett.l men borde du inte kollat skicket på fälgarna och klagat när du gjorde bytet istället för att klaga på bilförsäljaren i efterhand? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.