|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst lite trådar angående kattersättare så råder det ju lite delade meningar angående dessa.. Tyvärr så fick jag inget svar på just mina problem genom dom trådarna jag läste. Jag har precis slängt på mina SS kattersättare efter besiktning tillsammas med supersprints bakre ljuddämpare och till min fasa så går bilen SÄMRE! den liksom misständer och tappar orken just mellan ca 1900-2400 varv ungefär och går inte alls bra under den delen av registret plus att den vitryker endel. Genom resten av registret så går den kalasbra! Inget av dessa fenomen fanns tidigare med original kattar och SS bakre ljuddämpare. Jag fick supersprint systemen med när jag köpte bilen och anledningen till att jag satt på kattersättarna var så klart för ljudets skull vilket jag anser ger en riktigt skön sång samt att spara på originalkattarna. bara för att klarlägga vissa eventuella funderingar: V-power bensin, 99 oktan? Fräscha tändstift (ca500 mil) Nybytta ventilkåpspackningar O-ringar, filter, tryckjusterare bytt i vanos drar ingen vatten eller olja eller liknande Som sagt så gick den kalasbra innan jag bytte systemet så felet borde ju ligga där, men varför? Är det så att kattersättarna ger helt fel motstånd i systemet eller att lambdorna inte fungerar som dom ska i detta system? eller en mix av båda? Eller måste man helt enkelt bara mappa om bilen efter ett avgassystemsbyte som detta för att den ska gå bra? Någon som har egna erfarenheter eller ideer angående detta fenomen? | |
|
Har du fått dit kopplingarna rätt till lambdorna? SS ska ju vara topp märke när det gäller avgas till bmw. Har aldrig hört att någon haft problem med detta. Sätt på original och kör utesluts metoden. Går den bra med original är ju felet ss systemet . För att få ut allt av dystemet är nog en mappning som gäller. Gäller väl samma sak för tex kolfiberinsug. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.