|
|
|
|---|---|
|
Hej,är sjukt imponera över vilken koll ni har här på forumet. Är nyfiken på om den har röststyrning och om det går att få det ändrat till svenska då bilen är importerad från Tyskland..?? Reg nr CUF 550 | |
|
Lättast är det om du trycket på ev.knapp och pratar med bilen efter att den tutat till Ha deT |
|
| Det kommer inget pip eller ljud efter att jag tryckt på knappen,men är nästan övertygad att det stod på utrustnings listan då jag hämta den i Tyskland... | |
|
Vad jag vet går det inte att få svenska röst i bilen så det är tyska eller engelska som gäller. På BMW kan de ändra språket till engelsk och samtidigt uppdatera bilens mjukvara ifall det behövs. Alla har knappen till röststyrning på ratten men det betyder inte att du har den utr tyvärr :) |
|
|
För att byta till engelska behövs tydligen hårdvara bytas ut = dyr affär. |
|
|
På de bilar jag haft med röststyrning har det alltid kommit en ljudsignal då man tryckt p knappen en på ratten och en mellan stolarna iofs E61 men tycker inte de skulle ändra på det Har du tittat i instruktionsboken ? Ha deT |
|
|
Japmax: inte på de bilar jag har haft. Har bara kört in till BMW och fått omprogramerad till engelska. då är det e60 e61 samt x5 som jag talar om. Thom525 har du knappen mellan stolarna dvs bredvid meny knappen så har du röststyrning. men rattknappen har alla e60/61 |
|
| Är det ingen av er som kan ta fram utrustnings listan via reg nr..?? | |
|
Har röststyrning:) Type Value VIN WBAFW31090C557039 Type code FW31 Type 525D (EUR) E series F10 () Series 5 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine N57 Displacement 3.00 Power 150 Drive HECK Transmission AUT Colour SOPHISTOGRAU BRILLANTEFFEKT METALLI (A90) Upholstery LEDER DAKOTA/OYSTER (LCCX) Prod.date 2010-05-27 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) Electronic Damper Control (EDC) S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sports leather steering wheel S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Tire with run-flat functionality S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S441A RAUCHERPAKET Smoker package S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger Code Description (interface) Description (EPC) S4CEA EDELHOLZAUSF.FINELINE ANTHRAZIT Fine woodgrain vers., Fineline anthrac. S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptive Headlights S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S5ACA FERNLICHTASSISTENT High-beam assistant S5DFA AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT. Active cruise control+Stop&Go function S5DPA PARKASSISTENT Park Assistent S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Expanded BMW Online Information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control Code Description (interface) Description (EPC) S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Preparation, mobile phone, Business S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control for Teleservices S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Bordliteratur deutsch S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. Active pedestrian protection S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO S8V1A HINWEISSCHILD NCAP ENGL/DEU/ITAL Label Code Description (interface) Description (EPC) S931A WINTERRAEDER STATT SOMMERRAEDER Winter instead of summer tires ex-fact. Code Description (interface) Description (EPC) S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Fan va snabb service man får här...världens bästa forum..!!:-) Men varför händer det inget när jag trycker på knappen på ratten...?? |
|
|
Knepigt har du hållit inne knappen ca 5 sek då skall den ljuda och då skall du säga något och då hör du vilket språk hon talar Lycka till Ha deT |
|
|
Knepigt har du hållit inne knappen ca 5 sek då skall den ljuda och då skall du säga något och då hör du vilket språk hon talar Lycka till Ha deT |
|
|
Var inne på Bmw nu sjukt snälla och bra service,dom skicka ut en från verkstaden direkt....han gick inn på inställningar och satte menyn på engelska och vips så funka det. Förstod jag honom rätt så finns inte röststyrning alla på svenska oavsett svensk eller tysksåld..? Men efter 20 min lekande så insåg jag att röststyrning är inget att ha blir direkt förbannad istället..:-)!! Men nu slipper man undra iallfall,ett stort tack till er alla.. |
|
|
Du fråga aldrig om det var något att ha det hade jag kunnat svara på :-) Det är som med mycket annat kan man vara utan men den som har mest lullul vinner :-) Ha deT |
|
|
Jo lullul är roligt, men röststyrningnen fungerar inte och då blir den överflödig. Jag ha mörk röst som den uppfattar dåligt. Talar jag i falsett fungerar den mycket bättre men det blir rätt jobbigt i längden:) Så därför används den nästa aldrig. |
|
| Hej när det snackas om att det är kul med mycket lull lull i bilen,räknas ovanstående utrustnings lista som helt ok eller som mycket utrustning...??? | |
| Dåligt med svar på ovanstående fråga..??:-) | |
|
Utrustningslistan är helt ok Jag saknar iofs prologic stereo och komfortsäten M-sport men det är jag Alla vill inte ha lullul men jag tycker det är kul och kör hellre en äldre bil för att den skall passa min ekonomi och har mycket skoj motor mm. Ha deT |
|
|
Hej Tar upp en gammal tråd innan jag startar en egen tänkte jag... Ni som har en F1x serie med NBT Navi 609 från 2013- uppåt fungerar svenska som "Voice input" till navigationen eller är det enbart Engelska ? Fråga nr 2 Touchpaden där man kan skriva bokstäverna med fingret på, fungerar denna med svenska bokstäver? Frågar då jag har en F11 där jag har eftermonterat NBT Navigation. fått allt att fungera men inte när det gäller "Voice Input och handwriting" på svenska, Engelska fungerar allt perfekt. |
|
|
Testade röststyrningen och sa kör till xc, på svenska. Fick svar på svenska och navigationen kom fram, på iphonen. Inte i bilens navigation eller i head upen. Märkligt och irriterande. Är det något jag gör fel om jag nu vill att vägvisningen visas i bilens system och inte på telefonen i fickan? Tacksam för hjälp. Hmm vid tidigare prov har bilen sagt att den inte kan svenska så bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.