|
|
|
|---|---|
|
Har kört flera BMW som hoppar lite i kopplingen, vad är det? Min förra började hugga i bilköer dvs när den blev för varm...typ. Den senaste jag kört (förutom min egen) hoppar lie precis när man startat bilen och ska iväg, sen är det borta...Varför? Mvh Monzen MrMonzen | |
|
det kan vara tryckplattan som är dålig. har bilen gått mycket. du får nog byta koppling sats på din bil. |
|
|
Passar på att fylla på ett gammalt inägg då... Jag tror att det har att göra med det asbestfria materialet i lamellerna. Om en bil har stått länge -vilket min gjort på bilfirman, eftersom den varit hutlöst prissatt- så kommer huggningarna vid varm motor när man stått stilla. Jag trodde att jag skulle behöva renovera kopplingen, men felet rättade till sig självt efter ca 50 mil :) Och detta utan att jag tog till knepet att slira på kopplingen för att försöka rensa bort ev beläggning. Alltså ingen gubbkörning utan att orka växla! Kontentan blir alltså: -Ha inte för brått att renovera kopplingen, det här är ett fel som kan rätta till sig av sig självt bara man använder bilen regelbundet. Min bil har gått 14.000 mil, och kopplingen skall hålla >20.000 mil enligt vad jag hört. BMW Club Schweden 5376 - Fahrfreude mit BMW! |
|
| HADE SAMMA PROBLEM MED MIN 325 -94 . STOPPADE I EN NY KOPPLING HJÄLPTE EJ!! SLUTADE MED ATT VI FICK BYTA SVÄNGHJULET . DÅ SLUTADE PROBLEMET! (DET VAR GLAPP I SVÄGHJULET FÖRKLARADE MECKEN) | |
| HADE SAMMA PROBLEM MED MIN 325 -94 . STOPPADE I EN NY KOPPLING HJÄLPTE EJ!! SLUTADE MED ATT VI FICK BYTA SVÄNGHJULET . DÅ SLUTADE PROBLEMET! (DET VAR GLAPP I SVÄGHJULET FÖRKLARADE MECKEN) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.