|
|
|
|---|---|
|
Har idag köpt 2 st e9or som ja inte har sätt än och undrar vad de är för värde på bra brgangnade e9or? (besiktade) Köpte en 2500-72a och en 3,0s-72a är lite ny i bmw träsket så vore kul och höra vad dom kan vara värda, om ja gjorde en bra affär. mvh jimmy | |
| Det låter som det är E3'or du köpt enligt modellbeskrivningen, värdet är ju svårt att säga nåt om. Men E9 är ju definitivt värda mer än E3 i motsvarande skick. | |
| jasså. hur tar ja reda på om de är e3 eller e9or? vad är skillnaden? | |
|
Läs modellguiden här på sidan :-) <---- |
|
|
skulle gissa att en besiktigad ua med med lite "bruksrost" någon reva i förarstolen etc ligger på 10000-20000kr. Min gissning :D Låter definitivt som e3or (4dörrars) 2500 fanns väl inte som e9, tror snikmodellen var 2800 (trumbromsar bak) 3,0 hade hetat cs om det var en e9 /Otto |
|
| Tack så mycket. stämmer bra att ja köpt 2 st e3or. vilken tabbe. då ställer ja samma fråga fast e3. | |
| går de inte att ändra rubriken? | |
|
om dom inte är i perfekt skick otan smårostigt bruksskick (vilket man kan gissa att dom är) så gissar jag 20000kr totalt kanske upp till 30-40000 med bättre skick. I kanon skick mångdubbelt detta. /Otto |
|
| Hur blev de nu? gjorde du en bra affär med tanke på att de vart E3:or du köpt? | |
|
ja vet inte riktigt än. har köpt dom i blindo men båda ska funka riktigt bra maskinellt. 2500an ska ha lite rost men inget som besiktningen ska klaga på och 3.0an ska golvet och inredningen vara dålig. köpt dom av en äldre dam och vad hon menar med dåligt de vet ja inte än. får hem bilarna på torsdag. gav 5000 kr för båda. dom skulle annars skrotas och ja gillar inte att skrota bilar så ja köpte dom i hopp om att få dom igenom besiktningen utan några jätte operationer. |
|
| Hur har det gått? | |
|
Ja fick hem dom för några dagar sen och dom va rostigare en ja trodde på utsidan. har testat 2500 (grön) och den startade direkt och gick skit bra i motor och låda samt att inredningen i den va felfri så denna ska ja börja med att försöka få igenom besiktningen. hur brukar dom var under med rost och dulikt? har ej hunnit fått up den i lyften. fick med en massa karosseridelar som tex 4dörrar,skuff,en extra topp(till 3.0an), fick med nå orginal fälgar som ja skulle behöva få identifierade om de är nå som är av värde. |
|
|
2500 fanns som coupe också, 2.5 CS. Du får lägga upp lite bilder, så ska du säkert få fälgarna identifierade. |
|
|
Rost under E3? Kan jag inte tänka mig :D. Dom rostar friskt nära på överallt. klassisk och dold rost är runt fjäderbensinfästningar. kolla genom att öppna hanskfacket och titta på torpedplåten. kolla även hjulhusen (bakom plasten) i skuffen. Är det ok utan rost där finns det verkligen hopp. Karosseridelar i bra skick utan rost börjar bli värda en del faktiskt. 2,5cs fanns några år ser jag. gott. /Otto |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.