AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.763

byte olja ZF växellåda samt diff

Go
166
Goeras
F11 520d -11
tänkte byta olja i min växellåda samt i diffen på min M3 -94.
oljan är inhandlad.
Castrol Transmax Z till lådan och Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 till diffen.

Min fråga är vilken av alla dessa bultar på lådan som är påfyllning. hittade en invändig Torx på höger sida som jag trodde var nivå/påfyllning men hittade en motsvarande även på vänster sidan på samma ställe så blev osäker och tänkte det var bättre att ta reda på vilken den är först innan man tappar ur oljan ur lådan.
Har sökt runt som en galning både här på autopower och google utan att bli helt 100 på vilken som är nivåplugg. det enda svaret jag hittat är att den sitter på höger sida.
hittade förresten en bild på nätet taget från höger sida på lådan, är det bulten som syns längst till vänster på bild ungefär i mittenhöjd på lådan? Länk
Någon som kan ge mig ett bra svar innan jag gör en chansning och tappar ur oljan? :-)

Samt är det någon som vet på rak arm vilken storlek det är på insexbulten till diffen?
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Hittade denna bild på TIS för E36 M3 S50
Länk

Dräneringespluggen sitter undertill.

Påfyllnadspluggen brukar sitta på höger sida, lite nedanför mittenlinjen. På bilden från rejsa.nu ser det ut som att påfyllnadspluggen är den som sitter under kontakten, skymd av en kabel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.