AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.596

Gul Lampa "försämrade avgasvärden" E70 2008

Hej på er,

Huvudvärken satte igång precis. Kört bilen (X5 2008, 3.0SI) i 25 mil och sedan gör jag ett kort stopp, sedan vidare 3 km och bilen är avstängd i 1h. (Dock sitter frugan med dörren öppen för att få luft). När jag startar bilen så lyser en gul lampa, kollar upp den och "försämrade avgasvärden - kontakta verkstad".

Någon som råkat ut för detta? Tyckte den gick som vanligt.. Står inget i iDriven. Går det att reseta detta på något vis själv och se om det kommer tillbaka? Eller krävs det vissa cykler?
Försvann idag, får se om det dyker upp igen. Läste lite på bimmerforum, tydligen är sensorerna väldigt känsliga.
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
vad var det som var fel??
Det försvann efter den gången. Vet att det är lite "löjligt" men drog åt tanklocket lite, såg att någon gjort det på ett forum. Tror rätt säkert att det inte var felet. En sensor som slagit in. Lite väl snabb på att trycka på start kanske. Eventuellt batteriet som började bli dåligt, då kan det lysa som en julgran sägs det..

Ingen aning helt enkelt, men så länge den inte lyser är jag happy!
Lampan släcks om felet försvinner, dvs den får rätt värden, men lagrar en historisk felkod så man kan följa upp.
Den bör du radera innan besiktningen eller åtminstone tala om för dem att det är en historisk felkod och inte aktiv, de vet inte skillnaden och kan inte radera felkoder utan ger en anmärkning istället.

Det är bara köra på eftersom lampan släckts, ingen ide att hetsa upp sig.
Skulle just fråga om du tanka och skriva det där med tanklocket men du han före.
Som sagt ingen fara på taket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.