AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
4.365

Var ock tittade på nya 640!

Måste säga att nya 640 med fyra dörrar är snyggare än den med två dörrar. Såg fantastiskt harmonisk ock elegant ut. Även interiören var fin. Någon mer som sett den live?
Dreglade lite över en kunds 640D m-sport gran coupe i någon äckligt snygg matt bronsfärg. Den är helt fantastiskt snygg i formgivningen.
vill ha faktorn är hög.

Icke helt oväntat är bilen mycket trevlig att köra (har ännu inte kört 650i) som 640i. Mycket lik F13 givetvis och kanske inte det allra smidigaste i stadstrafik. Kommer som 650d xDrive och snart även i M6-version!

I mitt tycke är formgivningen det kanske den mest lyckade man kan hitta på en 4-dörrarsbil. Den mattbruna färgen är dock avskyvärd och kommer troligen inte höja andrahandsvärdet direkt. Visst, man sparar in på polermedel, men för många är det ett direkt sabotage att lacka en så vacker bil på detta sätt. Möjligen kan ägare av nedmattade gamla Toyotor från 80-talet känna att de nu ligger helt rätt vilket kanske inte var BMWs avsikt! Fin bil är det i alla fall!
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Helt underbart vacker bil, det finns en del vackra modeller med sedankaross men mycket mer smäcker än denna tror jag det är svårt att få en sedan. Den står numera på min "Vill ha"-lista!

//Bjersér
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Håller som bäst på att vänja mig vid denna vagnen och kan bara säga att den är UNDERBAR!! har haft den sedan igår efter lunch.

Den är grymt snygg! På insidan såväl som utsidan. Den jag har har vitt skinn i stolar och dörrar. Svart skinn på instrumentpanelen med vita kontraststygn. MYCKET snyggt!

Den känns stor och den låga sittpositionen gör att det tar en stund innan man känner sig bekväm i stadskörning eller trånga passager.

Men på landsväg eller motorväg!!! uj uj uj, vilken raket, ljudet från dieseln är faktiskt riktigt fint vid ordentligt gaspådrag och med det vridet är det alltid kul att dra på. Den går riktigt fint och är körglad faktiskt.

Kan nog bara hitta ett enda fel. Den är inte min och jag måste lämna tillbaka den i morgon efter jobbet.... SNYFT och SNÖRVEL.

Ligger absolut högst på "vill-ha-listan"

Alla som får tillfälle att köra, gör det!

Niklas

Fransosen
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ja vad ska man tillägga till Fransosens postning?:)

Elegant, svepande linjespel. Hade några klubbmedlemmar på provkörning idag och vi var överens om att P Panamera ser för klumpig ut i jämförelse med denna vackra skapelse från München.

Den står nytvättad utanför fönstret och nu är det snart dags att köra en sväng till:)

Mvh
En storleende Asken
har sett den live och även provsuttit den.. klockren säger jag bara.. både exteriört och interiört..Länk bjuder på en länk med ac-schnitzers version.. bmw:s snyggaste bil under 2000-talet eller vad säger ni?
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Sjukt snygg i den förpackningen...:)
Riktigt lyckad modell! Klart snyggaste 4-dörrarssedanen på marknaden. Hoppas BMW fortsätter i dessa fotspår.
jo
510
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Den är grym! Men den är också dyr..

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ska bli spännande att se hur mycket BMW säljer av denna. De har ju prissatt den duktigt över CLS och A7.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.