AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.140

Billig Mobil 1 olja

Tu
13
Turbon
740ia -95
Jodet är så att i ullared 2 (i Åstorp) så säljer de Mobil 1 5-50 för 290kr för 4 liter.
Vet nån om det är riktig mobil 1 olja eller är det samma skit som de har i biltema?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Biltema har ingen Mobilolja.Inte nu längre och den enda skillnaden på den Mobilolja var att den tillverkades i USA och sidoimporterades ,vilket blev förbjudet i och med EU tyvärr!! och du tror väl inte att jänkarna nöjer sig med sämre olja än vi.
Mobil skulle aldrig sätta sitt varumärke på en dålig olja och den har samma specar som du köper dyrt någon annanstans med samma viskositet så handla på du.

MVH
Hasso
Tu
13
Turbon
740ia -95
Men hasso..... Varför skulle ullared sälja oljan billigare än på något annat ställe.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Stora inköp och mindre påslag tar igen det på mängden Och Volvo brukar sälja Mobil 1 för 298
ibland för en 4 litersdunk och ibland ännu billigare.
Vad tror du en bilverkstad betalar för oljan när de köper hela fat?? knappt hälften av vad du får handla över disk för.Sedan lägger de på minst det dubbla när de tar betalt för oljebytet.
Kommer ihåg att jag köpte STP.oiltreatment på Ullared
för 15 år sedan till en 10.del av vad de tog på macken.
Exact samma burk och innehåll som på macken.

MVH
Hasso
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag jobbade förut på ett pappersbruk, och det finns "några" hydrauloljetankar på ett pappersbruk. Vi använde endast MOBIL hydraulolja. Eftersom vi köpte så ofantliga mängder med hydroolja, så fick vi även köpa motorolja till bra priser. Har för mig att jag betalade 110:-/dunk för 10/W40 och 220:-/dunk för 5/W50.
Mvh
Marin
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt,
En större märkesverkstad (typ Bmw, volvo) köper in den bästa oljan för knappt 50:- litern så nog har dom bra förtjänst på den.
Själv hade jag förmånen att köpa den billigare ändå förr! ..men nu får man snällt slänga upp en hel förmögenhet varje gång det är dags för byte :)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
svardska
jag har sagt det förut och säger det igen! kolla in ODALS sortiment och priser. dom har faktablad till alla sina oljor. kolla spec.
där är det billigt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
svardska:Odal,Lantmännen,Grodden ,Granngården.
Agrololjorna som säljs på "lantmännen" har en bra kvalitet, vet jag av egen erfarenhet.Dieselmotorer
som går timme ut och timme in på maxbelastning borgar för en bra kvalitet.Och Traktorer är dyra grejor, en traktormotorrenovering kan kosta upp emot 100.000 i värsta fall och därför är man så klart rädd om grejorna
och Lantmännen törs inte sälja skitolja till sina medlemmar.Och är man medlem så är nog priset ännu billigare.

MVH
Hasso
PLus att man kan gå ihop och köpa ett fat så kommer man ännu billigare undan.

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.