|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har en 518i-95 som inte ville starta en morgon, har kommit fram till att spridarna inte öppnar, för han tänder till på startgas och bränslet kommer fram till motorn. har bytt /felsökt följande: LMM vevaxel/kamaxelgivare samtliga reläer och säkringar i hela bilen databoxar bränslepump bränslefilter bränslet kommer fram till motorn, men inte ut genom spridarna? det måste väl vara någon form av starspärr, för vi hade liknande problem på syrrans bil och då var det ett chip i nyckeln som strulade, kanske är något liknade fel på min bil? för jag har fjärrlås(funkar inte) på bilen och då antar jag att det sitter larm i bilen. hoppas att någon kan hjälpa mig, börjar få slut på ideer :( Mvh Martin | |
| Har själv en 518-95 med startspärr och då är bilen stendöd då du försöker starta den, endast tändningen med lampor+fläkt fungerar. | |
|
Okej men det går att vrida runt motorn på starten? Eller går inte ens det? Med vänlig hälsning, Martin |
|
| hade det problemet med ujag kodade om nyklen fast jag höll den helt mot bakspeglen å gjorde så som det stog i instruktionsboken........å köpa ny nyckel är riskabelt med om någon av de tidigare ägare bytt ut nyckel å tändningslås....dom på bmw får bara upp orginal nyckel numer i sin dator..mitt tips är byt batteri i dosan koda om nycklen enligt instruktioner från boken fast håll den emot bakspeglen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.