|
|
|
|---|---|
|
Hej Omständigheterna tvingade mig igår att köra min E34 full av folk och packning. Jag vet sedan tidigare att det inte är någon bra idé; 265orna skaver skärmkant i guppen. Som tur var blev det bara en kort bit denna gång. Utöver det otrevliga ljudet av roterande gummi mot lackad metall dök det dock upp ett annat missljud denna gång; ett dovt men påtagligt brummande/malande från höger bak (där det brukar skava mest) vid körning rakt fram och vänstersvängar. Vid sväng till höger slutade det. Instinktivt kändes det som att det borde vara höger hjullager bak. Nu när bilen inte längre är belamrad med passagerare och bagage har dock ljudet försvunnit. Även med två passagerare på högersidan; inget ljud. Min fråga: Kan det vara hjullagret trots det? Det finns ju oändligt många trådar om hjullager men jag kan inte hitta någon där ljudet upphört? (Den givna lösningen är ju förstås att inte överlasta bilen, men om det är ett hjullager som är på väg att ge sig vill jag gärna byta innan ljudet kommer vid andra tillfällen också) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.