|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har en E36 328 och vid svängning eller körning rakt fram behöver alls svänga mycket i låga farter har de börjat låta från ratten som typ som en fjäder som knarrar eller något i den stilen, hörs bara i mycket låga farter. Den knarr/gnisslar även lite när man svänger i väldigt låga fårter hörs knappt. Tidigare hade jag ett mer gnisslande ljud från ratten lät inte riktigt likadant då smörja jag med silikonspray vid lagret på rattstången där den går in i torpedväggen då försvann det ljudet när smörjningen gjort verkan, men de här gnisslandet/knarrandet låter in alls likadant som då? Någon som har något tips om vad de skulle kunna vara? Sen har jag även en fråga vad skulle det kunna vara den är ganska trög i styrningen och de är som en "knöl" om man svänger lite åt höger, känns väl i ratten när man passerar denna "knöl" och om man står still och svänger med motorn avstängd hör man att de knäcker till om man svänger hastigt åt höger? Vad skulle det kunna vara, ingen styrled eller något är det inte besiktiga nyss och fick ingen anmärkning på de och dom är inte glappa hjulen om man ruskar i dom. Jätte tacksam för all hjälp! mvh | |
| Ingen som vet? Måste va någon som varit med om något liknande :) | |
| Kolla in denna... Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.