|
|
|
|---|---|
| Har just börjat köra med min 323i en del, men en sak som jag funderat på är varför BMW satte 3:45 där bak? Skulle inte bilen bli roligare med 3:91 från en 318...är det på grund av bränsletörst som det blev 3:45 eller? Någon som provat någon annan utväxling? | |
|
3:45 sitter där bak för att den ska ha en högre topphastighet, och därmed får ner bränsleförbrukningen då man inte behöver varva lika mycket ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
Jag kör med utväxling från en 320i -81. Skulle tro att det är 3:64 eller däromkring. Jag märker ingen direkt förbättring i acc, men ettan tar slut för tidigt så jag ska byta tillbax till 3:45. Kiip Spiiding! |
|
|
Om den är frisk maskinellt ska den inte kännas seg med 3:45. Kiip Spiiding! |
|
| Motorn är helfrisk och har inga som helst konstigheter för sig som tur väl är....men det är ändå lite segt. Med segt menar jag inte direkt JÄTTElångsamt utan bara att det känns som om man skulle kunna växla lite oftare. Min E30 325 har 3:71 där bak och med tanke på att den har mer kraft så är väl 3:45 lite väl overkill på 143 hk. Att det har med bensinförbrukningen att göra låter rimligt. Får nog bli en 318-klump som har 3:91 iallafall. | |
|
Hmmm... Jag har kört med 3:45 och 15" fälgar på både 2002 och E21 320 och tycker att det är en mycket lämplig utväxling. Och i de bilarna har jag kanske haft 120hk... Nåja, vi kanske prioriterar olika saker. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.