AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
609

Bakvagns bussning eller dämpare E36 Coupe.

Jag har en bmw 323 Coupe 97 med ungefär 10 000 mil på mätaren. har i denna veckan börjat råka ut för ett otäckt klonkande från höger bak, när ja kör över ojämnheter. Pratade med en bmw mekaniker som säger att de är bussingen och att dom kostar 1500 per sida o byta, kollar ja sen upp vad bussningen kostar ligger den runt 100 lappen. Är detta rimlig monteringskostnad? är det svårt o göra det själv?
tacksam för svar
/wendtan

Justice
Wendtan,har exakt samma problem...
Jag var och handlade två bussningar i dag (178:-)
och ska lämna in bilen hos en liten verkstad i morgon.
Han skulle ha 800-1000 kr för båda sidor.

Göra det själv är tydligen ganska svårt och man behöver en kraftig press,därav priset
för 5 timmars jobb.

Mitt råd är att låta nån annan en BMW göra det,det utförs ju ändå på samma sätt!!

And justice for all...
Ko
663
Koffe
320iC -93
Det skulle kunna vara övre stötdämparfästet oxå, det var det på min... (förra gången det klonkade, nu gör det det igen, men den här gången satsar jag oxå på att det är bussningarna).

Ni råkar inte veta om nån bra liten verkstad i Södertäljeområdet som kan fixa sånt här?

//Koffe
loqman
Hej!
Det kan vara stötdämpar fästet precis som koffe säger.
Du kan testa genom att öppna bagagen och stå på sidan av bilen och ryck i insidan utåt ganska kraftigt då kommer du att höra ljudet. För säkerhets skull kan någon sitta framme och höra om det är samma ljud.
Det tar fem minuter att återgärda och du behöver inte köpa nytt, du kan kapa från en gummi(vad som helst) och sätta ditt den.

Lycka till.

Om det är de andra som bmw har sagt så är det bäst att lämna in för det är skit svårt att göra det själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.