|
|
|
|---|---|
|
Tilltänkt objekt Länk Vad säger ni om priset vid en fullt fungerande bil ? | |
|
Och är 523 ett vettigt alternativ i 5 serie , eller ska man leta 525,528 för att den inte ska kännas slö. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Priset är väl ok, tänk vad mycket bil man får för vettiga pengar idag :) skillnaden mellan 523/528 är väl mest bottenvridet samt orken i högre hastigheter. 523an är väl den som är vettigast ekonomiskt, den har högre effekt än vad som anges. Men kör man 540 så är väl det mesta "slött" i jämnförelse. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Karl-Hilding |
523 eller 525 kan kvitta. Vill du ha lite mer must i bilen så får du gå upp till en 528. Och letar du efter 525 så kan du lika gärna kolla på en 530 enär de båda kom som -01. Priset anser jag som hyfsat på den "kanske fina" 523 -00. Och som Hasso skriver så är 523 uppmätt till 169 hk på drivhjulen och räknar man då förlust i drivlinan blir det cirka 188 hk i motorn. Gissar också att 528 har cirka 200-205 hk. Jag har reagerat för att alla tyskarna har haft många modeller med just 170 hk. Kan det ha att göra med försäkringskostnad tro? |
|
Tack för svaren , jo 523 känns som ett vettigt val. Vi får se om det blir denna ..:) |
|
|
Verkar vara en vettig bil! Bra prissatt! Alpina B8 Länk |
|
Karl-Hilding |
Ja hade jag fått råda när vi inhandlade vår 116 -09, som är hur bra som helst, så hade det blivit en bättre beg 523/528 E39 av senaste årgången. Men hustru min tycker ju att de bilarna är stooora och gammalmodiga. Tyvärr hade hon sett ett par riktigt rostiga ex och då kände att nä....det måste vara en nyare och lite fräckare bil. Tycker precis som många andra att man får otroligt mycket bil för en liten peng. Inte minst ombonad, tysthet, kvalitet och en underbar sexa! Att den sedan drar 2-2.5 dl mer än 116 kostar förstår när 116 rullar 3000/år. Blir 10-11´av det. Plus skatt 1500 kr viket gör driftskostnade 1000 kr mer per mån, men det skall till många mil och många år för att uppväga prisskillnaden 120´:-) Handen på hjärtat så mår jag inte bra av att se våra fina E39 slumpas bort för samma peng som japanska småbilar av samma årsmodell. |
Karl-Hilding |
H-e vad man saknar editering! 1500 kr mer i skatt per år. Skatten på 116 är 750 kr. |
|
Bilen blev såld innan jag hann kolla på den , så kan det vara ibland :) Har dock en annan som är intressant:Länk Verkar vettig förutom att föregående ägare råkat tocha en trottoarkant med spoilern , bägge hjullagrena fram är bytta av föregående ägare med. Vad tycker ni ? Mvh Niklas |
|
| Tycker den ser okej ut förutom skadan vid fronten som du nämner, | |
|
Ska åka och kolla på denna imorgon. Fukt i lyktan betyder att man måste byta hela glaset eller kan man få dem fuktfria på annat sätt ?? All input på denna bil är önskvärd om någon vet och kan mycket om e39 serien. Jag vill ju inte betala för mycket med tanke på spoiler och lykta ? En liten rostfläck på förardörren finns med annars ska den vara ok , är ju trots allt en begagnad bil. Funkar carfax rapporter bra ? , isf kan det vara värt 99 kr :) Mvh Niklas |
|
|
Bilen blev såld igår enligt säljaren, Är du den lycklige ägaren?=) |
|
|
Jo det var jag som köpte den ja :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.