AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.131

varför bluddrar bilen?

Visa användare
24
523an
523i -97
Goddag!
Min 523a har börjat gå riktigt risigt, misständer och går inte rent vid gaspådrag, vid gaspådrag så rycker bilen fram, känns som att bilen inte tänder på alla 6 cylindrar. Har haft bilen inne hos BMW som fick felkod på kamaxelgivare, denna är nu utbytt och felkoden bortttagen men samma problem kvarstår. Har även bytt luftbälgen mellan lmm och motorinsug till en ny utan sprickor. Även sökt runt insugen om det läcker in luft med hjälp av startgas men utan resultat.

Bilen är nyservad med nya stift och nytt bränslefilter,
Har en läckande ventilkåpspackning, (olja hittades i tändstiftbrunnarna vid service), detta kanske har med saken att göra? Tycker man bör hitta felkoder på tändningsproblem i sådant fall? Eller har jag fel?

Vad tror ni?!
Mycket tacksam för svar

Visa användare
24
523an
523i -97
Ska tillägga att bilen inte har en ren tomgång heller
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Går den bra nån gång , varm eller kall?
FAF
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Går den bra nån gång , varm eller kall?
FAF
Visa användare
24
523an
523i -97
Körde precis bilen till garaget kall och ja den mycket bra/bättre kall.
Visa användare
24
523an
523i -97
Den har en tendens att misstända ibland även när den är kall, inte alls lika märkbart som efter du kört 5-10min~
Go
166
Goeras
F11 520d -11
kan rekommendera att byta dom inre ventilskåpspackningarna, varken dyrt eller svårt att byta.
Har själv olja i mina tändstiftsbrunnar och ska byta packningarna nu i helgen.
sög upp och gjorde rent förut och upplevde att bilen gick mycket bättre då men nu är oljan tillbaks och packningarna beställda.
tror inte att tändstiften tycker om att bada i olja.
Visa användare
24
523an
523i -97
Bytte alla packningar till ventilkåpan igår, det var på tiden att de byttes kan jag lova :P.
I kväll ska jag upp med stiften och rengöra, får hoppas det gör susen och att inget mer kostsamt problem ligger bakom!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.