AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.361

köpa e60 M5 tips

finns det något speciellt man kollar på en m5 när man ska köpa den ?

sen undrar jag om någon har kollat eller vet något om den här ?

Länk

mvh Tom

lite off topic men får man verkligen på 17" vinterdäck på en M5 E60? Jag vill minnas att jag sett rätt många trådar med ungefär samma frågeställning. Kolla lite på M trådarna och i sökfunktionen så tror jag du får en hel del matnyttigt rent allmänt om M5 E60. Givetvis är det förstås historiken som vanligt som är den viktigaste, att alla servicar är gjorda, ägarhistoriken, milen verkar väldigt låga på denna och kan förstås vara värt att kolla lite extra på. Den är väl även pre facelift. Annars verkar den allmänt ha en bra utrustningsnivå.

/Anders
jo sant de

snackade med ägaren. och han är enda ägaren han köpte den ny när den kom
så det låter jo förjävla bra

vad mednas med pre facelift ?
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Hej!
Den marknadsförs som en 07:a men är i trafik första gången 060803 vilket innebär att den är tillverkad innan 1/9 och således av modellår 2006.

Prefacelift innebär att det inte är den ansiktslyfta modellen som kom mars 2007. Faceliften är väl inte helt revolutionerande men innefattar lite annan inredning med högre kvalitet och något andra lysen har jag för mig. För vissa är dessa förändringar viktiga medan en del inte bryr sig så värst mycket. En forummedlem har tjatat om att bilarna innan facelift känns som "playmobilbilar" vilket verkar vara något överdrivet...

/Arvid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.