AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
703

Fel styrbox, höga hc värden!

so
119
sofresh
Bmw M3 e92
Hej efter massa slit och fix, så tror jag att jag har funnit felet på mina höga hc värden. Ska göra allt kortfattat så alla orkar hänga med.

Sen jag köpte min bmw 320i coupe -92 har jag alltid haft problem med mina hc värden. Första året hade jag mellan 500-600, svetsade på en ny eftermarknadskatt och fick ner värderna till 91 och det är godkänt på besiktningen men endå inte bra.

Sen nu i år hade jag också problem med hc värderna och bytt katten i tron på att det var den. Veckan efter åkte jag till bes igen och fick värderna 370 i hc.

Så jag fick nog, köpte en begagnad motor och bytte olja filter och gick igenom allting väldigt noga. Kollade avgassystemet efter läckor och tändstift

PRECIS ALLT JAG KUNDE GÖRA GJORDE JAG, Så jag drog ner till bes igen och fick samma hc värde = 370 och hon tjejen som jobbade där skrattade nästan... kändes skit pinsamt.

Så nu efter lite funderande så har jag under viss tid märkt att motorn fått för mycket bränsle eftersom han blurrat väldigt mycket och när man gav han full gas så smällde det alltid i avgassystemet.

Så jag öppnade upp luckan till styrboxen och tog ut den och kollade på den och såg att chassi numret på styrboxen inte stämde överens på chassinumret på bilen...

Så jag tog chassinumret på styrboxen och kollade upp det på realoem, och det visade sig att styrboxen var till en 325i 07/92...

Är det pga av styrboxen som jag alltid har haft problem med mina hc värden sen jag köpte bilen?

Jag har två alternativ nu, antingen flasha om den på bmw för 900 kr eller köpa begagnad på skroten.

Har ni erfarenheter om detta eller kan säga att det är det som strular till det för mig, så uppskattas det avsevärt!

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.