|
|
|
|---|---|
|
Har en 120D-12. Nu när min AC behövs startar den bara sporadiskt. Ibland blinkar lampan längst ner till höger på panelen och ibland förblir den släckt. Står jag still en stund kan den gå igång och ge kall luft men jag vill givetvis att den ska kyla även i drift. Några idéer? | |
| Åk till BMW och säg att de ska fixa det fort och gratis. ;) | |
|
Precis, säg åt dem att fixa det fort och gratis! Du har ju två års nybilsgaranti. Du vet väl om att fläkten kan bete sig lite muppigt på auto-start-stop? För att inte dra ur batteriet så går den ner på lägre fart när bilen står stilla med motorn avstängd. |
|
| Trodde ett tag att det berodde på någon miljöinställning som jag gjort. Men ni har säkert rätt i att det är ett fall för BMWs mekar. | |
| Någon mer info i detta ärende? Igår levde min AC-lampa sitt eget liv och var växelvis avstängd respektive blinkade. Stabiliserade sig iofs efter ett tag men känns som om det är något lurt... | |
|
Hörde av mig till min BMW-verkstad och blev upplyst om att detta är ett "känt fel" på nya F20. Det är någon omprogrammering av styrenheten som behövs. Jag har tid på verkstad för denna åtgärd nästa fredag, den 6 juli. //Uffe |
|
|
Tack för din info. Själv har jag jagat svar hos "min" verkstad en tid men inte fått svar men nu kan jag gå fram med detta. Stort tack! |
|
|
Nu har jag fått mitt fixat! Verkstaden nämnde något om byte av styrenhet för klimatanläggningen - vet inte precis vad de gjort men nu funkar det som det ska igen. Förutom symptomen nämnda ovan (blinkande/släckt AC-lampa) märkte jag i veckan att automatiken ändrade såväl valt gradantal och fläkthastighet utan "min medverkan". Men som sagt, nu funkar det klockrent igen! //Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.