AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.847

F11 eller F31, bästa valet?

da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
Är på gång att beställa ny förmånsbil och väljer mellan en F11 eller en F31, båda med 2.0d motorn.

Visst lockar F31'an då det är en helt ny bil. Å andra sidan känns F11 rätt så prisvärd just nu då BMW typat en Comfort edition modell med förmånsgrundande värde på 355' inkl comfortpaket. Lägger man på automat, skinn, stora stereon och lite annat på båda bilarna så skiljer det inte så många kronor.

Här på forumet finns kanske fler som går i liknande tankar. Hur tänker ni? Jag lutar åt F11 då den fortfarande är lite större och känns som en mer "sofitikerad" kärra.
Verdi
Länk

355'? Är det inte 329'?

Finns även ett erbjudande på 3-serie touring. Bilder på gamla modellen men visst borde det vara på F31? 10' högre än erbjudandet på F30 iaf.

3 serie Touring: Länk

3 serie Sedan: Länk

I vilket fall beror det ju på vad du är ute efter. Skulle nog själv luta åt F11 då det inte skiljer så mycket i pris.
da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
329' är ett nettopris enbart för företag. Enligt Skattemyndighetens regelverk är det priset som även allmänheten kan ta del av som ska anses vara förmånsgrundande, därför 355' (se aktuella erbjudanden på bmw.se)

Det finns nog inget erbjudande för F31 ännu, det står Bavaria edition på businesserbjudandet för 3 Touring, så jag gissar att det är E91.

Behovet är en schysst bil för familj med två barn så storleken har betydelse :-) E91 är utesluten men F31 är större, därför överväger jag även den,
Karl-Hilding
Enligt alla tidigare 5 resp 3-serie så är det högre kvalitet på 5.an.
Tror nog att det är så också på F10/11 gentemot nya 3.an.
Jag skulle valt F11 alla gånger. Kunde inte komma ifrån att F30 var lite för mycket av något som inte kändes riktigt premium.
Möjligtvis högre upplevd kvalitet, det behöver inte innebära att det faktiskt är bättre kvalitet.
Jag byter till tjänstebil i vinter och var riktigt sugen på att sälja min F11 och byta mot en F31 då jag tycker att den ser riktigt bra ut. Förälskelsen avtog snabbt när jag provkörde en 320D Luxery edition. Så om det inte skiljer 1500++ i månadskostnad med motsvarande utrustning så skulle jag inte ta en 3-serie över en 5-serie.
Ji
63
Jimmy2626
AW 520dAM-2013
Jag har stått inför samma val men det blev 5an.. varför..
- Har haft E90, nu E61 och känner man då på F31 så känner jag alldeles för många costimprovements från bmws sida, jag är ledsen att säga det men upplever inte nya 3an som speciellt lyxig/kvalitetsrik inuti, öppna och stäng handsfacket några gånger, känns beklädnaden på A/Bstolpe, tryck lite på kanpparna, det märkliga locket ovanför kaffehållarne?

Sen utöver det kommer jag inte överens med Lines, trodde jag var såld på Modern men ack så märkligt det var.
Sport då - nja varför massa färger inuti, tror dock man kan få listen svart.
Luxury - mm kanske det skulle blivit den i sådana fall.

Design, vet i tusan men tycker chromelisten runt rutorna på F31 ser märklig ut, får mycket plåt mellan chromet och bagageluckan, upplever dock inte samma på sport med mörka lister..

Hur som - det blev en F11, känner en mycket mer solid känsla i denna och hela bilen känns mer fast.

Det här är vad jag tycker - häng mig inte för det :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.