|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller med TS. Som barn fick jag veta att M var grejen, och utan att ha någon egentlig koll så gjordes stora ögon inför en M-vagn. Idag knattrar en liten dieselspis förbi har också M-märken. Klart att det inte går att ta M på allvar. Håller även med Keiser att det känns som hela varumärket vattnar ur sig lite, fyror och framhjulsdrift var ju inte det BMW stod för. Men det kan ju vara en anpassning mot marknaden... Så ett M-märke får ingen ökad puls hör, jag tror det hade varit smartare om BMW uppfunnit en helt ny beteckning och behållit det exklusiva i M. MVH Robert |
|
|
Men sen får man inte glömma att denna utveckling sker inom alla märken. ta en titt på AMG-bilarna och audis s/rs varianter. alla AMG-bilar har i princip samma motor och effekt. bmw har lite mer variation åtminstone. detsamma med audi som har både 6:or 8:or och 10:or i sortimentet. Jag hoppas bara att bmw kan låta göra en m3:a utan turbo!!! please! |
|
| Jag ser inte riktigt problemet med att man kan få SLK55 AMG och uppåt med V8:a..?? :) Och effekten skiljer ju åt mellan SLK, C, E, S osv.. | |
|
haha, jag håller helt med dig sani. men kikar på effekten/volym osv så har nästan alla samma. SL63 , cls63, e63, ml63, s63 osv.. Min favorit är helt klart C63 amg kombi av amg-bilarna. miljöbov, snabbast i kvarteret ljuvligt sound. kan en familjebil bli mer komplett? :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.