AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.001

Behöver tips på bra husvagnsbackspegel

Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Har inte uppgraderat husvagnsbackspeglarna efter byte från E39 till E61 men nu behövs råd! Har kört 90 mil i helgen och de nuvarande speglarna skaver på spegelhuset och vrider sig under färd och sitter inte fast lika bra som de gjorde på E39. Nån som har några bra tips på speglar som passar bra på E61 (med standardpseglar, ej M) och sitter stadigt även när man möter tung trafik på smala vägar.

Alla tips mottages tacksamt!

/Pane
BMW säljer passande husvagnsbackspeglar, men de kostar en hel del. Det enda som jag tycker motiverar kostnaden är passformen.
Länk
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Jo det var ett saftigt pris men kan kanske vara värt det om passformen och funktionen är perfekt. Saknar bild både på Schmidman och realoem. Nån som sett dem "live" eller ännu hellre har en bild på dem?

/Pane
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Hittade dem på Ebay för £113 med bilder....ska fundera lite....nån som testat Larzens speglar med sugkopp som sätter direkt på backspegelglaset?

/Pane
Jag har testat en himla massa men kommer alltid tillbaka till BMW original, som är av fabrikatet EMUK. Vibrerar inte och monteras av och på på några sekunder. Är dom bara inställda så behöver dom inte justeras efter av- och påmontering heller.

Brukar kunna hittas på eBay.de för hyfsade pengar. Köpte till E61an i vintras, men där fanns inte så mycket att välja på som till något äldre bilar så priserna är lite högre. Tror jag fick betala €90 inkl frakt till skillnad mot E39/E46 som brukar kosta €50-60. Det går säkert att hitta billigare även till E60/61 om man har lite tålamod.
Jo
70
JockeA
BMW 530XD Touring -06
*Såld* :(
Jag använder Milenco aero, mycket stabila och smidiga, glöm inte att du ska ha långa armar om du har fullbredvagn! Inte billgast men så är de bra också!

Länk
Jo
70
JockeA
BMW 530XD Touring -06
*Såld* :(
Tilläggas bör att de på bilden har kort arm som det ser ut, men det är bara att ringa Jonas som äger företaget i länken, han är mycket bra att ha att göra med!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.