AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.578

Var ska man lämna bilen för lackering osv, vid skada

Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Såå då var det dags efter tre veckor sedan vi köpte bilen att bli påkörd.
Bilen stod parkerad, och ngn duktigt förare lyckades ta med sig halva kofångaren, lampan och skrapa fälgen och lite plåtskador.
Har anmält skadan till Bmw orginal försäkring, och har fått skadenr och ska kontakta ngn auktoriserad verkstad som skall laga alla skador, dock undrar jag vilken verkstad ni kan rekomendera? förenadebil lämnar sina jobb till ngn firma i hamnen, som vad jag läst här på forumet inte har världens bästa resume, hur är theanders bil i lund?
Såg även att theanders bil i lund använder sig av moses bil & lack, och dom är ju top of the line vad jag förstått...
Vad säger ni, som råkat ut för skada, var har ni lämnar er bil?
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Ethel! En annan fråga, Vet Ni vem som körde på Er,Hörde han/hon av sig eller vad det någon som bara lämnade platsen? Mvh mats
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Moses hade varit mitt val, lämna den till Moses och låt dom välja verkstad till det dom inte gör själv.

// Mvh Andreas

Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Jo dom hörde av sig, dom stod kvar på plats, var ju en hyrbil dom hade, så skadan hade kommit fram för eller senare.
Vi kom precis ner, skulle åka iväg och såg samlingen.
Då gör jag så, dock måste jag kontakta theanders i lund, innan den kan åka till moses, eftersom jag måste kontakta auktoriserad bmw verkstad.
Men jag skall ringa moses imorgon och kolla hur man skall gå tillväga.
Stort tack iallfall för infon.
Ps: Men det blir väl theanders som gör lampan och ordnar fälgen, samt däcket, och beställer det dom tycker behövs eller hur fungerat det?
Har inte varit med om "olycka" innan så jag är inte insatt i proceduren.
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Länk

Länk

Lite bilder.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Moses arbetar med alla försäkringbolag så jag kan inte tänka mig att du måste gå "omvägen" via theanders.
Jag hade ringt Moses direkt och kollat med dom, innan jag ringde theanders, men det är jag personligen :)

// Mvh Andreas

Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Jag har haft min e39 på lackering hos BMW skadecenter i Malmö (hamnen) och det blev mycket bra. Kan även ge beröm till House of paint som fixa min Porsche.

Så dessa två har jag som sagt varit mycket nöjd med!
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Tack för tipsen, bra att veta framöver.
Har pratat med moses, mycket trevligt bemötande och jag bestämde med honom att bilen lämnas till dom imorgon.
Återkommer efter jobbet har gjorts, med lite feedback.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.