|
|
|
|---|---|
| Jag har ett fullt m-paket på min E91 men jag fick inte med någon domkraft. Har läst lite här på forumet om domkraft. Vilka domkrafter har ni? Läst att tools har en låg domkraft man kunde köpa för runt 500 kr. Men hur ska man göra om man får punka ute på vägarna. Läste även att orginal domkraft ligger på 1200 kr. Kan man hitta nån begagnad nånstans. Kollat på laga.se och bildelsbasen men där var det tomt. | |
| Om du får punka efter vägen har du väl iaf inget reservhjul att byta till, så då är det väl ringa bärgare som är alternativet? Antar att du inte kör med RFT-däck? Hemma i garaget har jag en enkel garagedomkraft från jula, funkar fint vid skifte mellan sommar och vinterdäck. | |
| Det ska inte följa med någon domkraft eftersom bilen levereras med punkteringsfria (RSC/RFT) däck. Har du inte sådana däck på bilen får du köpa ett mobilitetskit från BMW. | |
| Precis det kom inte med något reservdäck eller domkraft. Har du nån aning vad ett sånt kit går på? | |
|
1200:- hos BMW... /J.I. |
|
| Vad ingår i ett mobilitetskit? Är det mer än punkteringsspray i den? | |
|
Kompressor, däcktätningsgel, handskar och ventiladapter. /J.I. |
|
| m3rso: Det passar med orginal domkraft från E46. Jag köpte precis en sådan och tänkte sedan på dig. Hör av dig om du behöver den annars är det alltid bra med en extra (jag har iofs 3st...). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.