AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.146

S märke

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej alla glada och de som är tillbaka från semestern!

Jag har min första semesterdag på måndag...:-)
Då bär det iväg söderut. Men jag tänkte skaffa ett S märke för att undvika möjliga problem i vissa länder. Inte klistra på det förän det är absolut nödvändigt.

Nu skulle jag vilja ha tips på var man kan köpa snyggt S märke och tips på plats man skall sätta det.
Det finns ju sådana som sitter bredvid nummerskylten men jag har inte fattat hur dessa sitter. Har inte tittat från nära håll iofs.

Mvh

/NP
AP
188
APPCON
MB CLS55AMG
Kan köpas för några kronor på vilken (nästan) bensinmack som helst. Fästes med dubbelhäftande tape på baksidan av skylthållaren.
Köp ett S-klistermärke på närmsta mack, sätt det sen på bakrutan så du lätt kan pilla bort det när du kommer hem.

www.malte-racing.com
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Tack för tipsen!

Jag har köpt ett sådant märke APPCON föreslog. Man sätter det på baksidan av skylthållaren med dubbelhäftande tejp.
Naturligtvis kommer jag att sätta dit det om jag absolut måste.

Mvh

/NP
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
"om jag absolut måste" Ehh sätt dit det i alla fall! Du lär upptäcka att alla tyskar och fransmän och en hel del annat folk har såna bakpå skyltarna. Det är bara att tejpa dit!!!! Lätt!
Var själv utomlands nyss med min harv i fyra veckor så jag hann se!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det har i allafall tidigare varit så att du var tvungen att sätta dit S-märke på Bilen om du skulle ut i Europa men det var före EU s tid. När jag var neråt några ggr i slutet på 70-talet så var man tvungen att ha det annars grymtades det i tullen mm.det stod att läsa i nån skrift som fanns på den tiden.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.