|
|
|
|---|---|
|
Tjo Har en liten tänkareknöl i skallen konfunderad. Min bil har ej fungerande ASC, ABS som kommer och går lite som det vill (mest inte) och en hastighetsmätare som flippar på och av lite när den känner för det. Jag läste runt i forumet här och skrev om det här och i ett annat forum och fick för mej att det kunde vara den "billiga" ASC boxen/styrenheten som spökade vilket tydligen var vanligt på E46 modellen. Hittade en för 500kr iaf så det var lugnt. Men nu vet jag inte riktigt om jag har rätt sak ändå! Den heter Styrenhet ASC, Men på toppen står det DSC. Och tittar jag på RealOEM så finns det 2 olika. en DSC och en ASC. Och nummret på RealOEM är inte samma som på denna. Faktum är att nummret inte finns där alls =) Vad i hela denna gröt är det jag har missat? har jag rätt eller fel del? det var inga direkta pengar om det r fel så det skitsamma. Men ja.... hjälp mej bli klok! Mvh Not Einstein | |
|
hittade min del iaf efter lite letande. Länk Fast det är ju inte från min årsmodell. Men så ser den ut iaf |
|
|
PÅ just årmodell 1999 och 2000 är det problem med ABS-modulerna. Har själv fått laga min. Du kan med fördel skicka den till Innosund. Det kostar ca 2700:- inkl. frakt. Det krävs ingen omkodning. Mvh H |
|
| tack ja jag såg det i nån del av forumet. fast jag vet ju inte riktigt om det är den även om den är starkt misstänkt. fast går det att köra bilen utan den? | |
|
Efter inrådan bytte jag höger ABS givare bak utan resultat, även om den gamla såg ut som skrot så det gjorde inget. Men iaf det hjälpte inte alls. Kransen såg väl ok ut dessutom. Finns det nått mer ställe värt att kolla innan jag stämplar ASC burken? typ Hastighetsmätaren? vart "mäter" den? Måste för övrigt tillägga att det var mej änna jävla bök att byta ABS givaren där haha. Och den jäveln satt som limmad! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.