AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.075

Elfel Bmw m3 -02 HJÄLP!

Li
3
Limso
M3 -02
Hej!
Var och köpte en M3a, en modell jag alltid drömt om!

MEN, första dagen får jag elfel! Kontaktar förra ägaren som hävdar att det aldrig hänt han...suck

Detta händer iallafall,

Det indikerar inte för blinkers,dimljus och helljus i instrumentet när jag använder dom(det fungerar utanpå).
Det går inte styra stereon från ratten, mätarbelysningen lyser även att bilen är avstängd/låst, ibland lyser den inte alls även när bilen är igång. Fjärren fungerar inte att låsa/låsa upp med, även varningsblinkers började blinka när jag låste upp och sluta inte om ja låste, startade eller något. Och rätt som det var slutade det bara.
Dessa saker kommer och går men jag tycker det är mer konstant nu än det var innan!!

Fick tipset av en kompis att skriva här på Autopower.
Så är det någon som vart för problemet eller mekaniker som vet något så snälla hjälp mej felsöka, kan det vara jordpunkter eller vad händer?!

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning, Emil
Åk och lämna tillbaka bilen om du precis har köpt den eller så ska du ha en rejäl slabba pengar av säljaren.

Jag tycker det låter som ett styrdon som bråkar med dig eller om det är något fel på kabelhärvan.

Vad det än är så låter det tyvär inte billigt

Hm...USA import? Har den "badat" kanske?
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Testa med ett annat batteri för att utesluta det, sedan skulle jag ge rådet att lämna iväg för felsökning.

Mvh Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.