|
|
|
|---|---|
|
Länk Många målar upp fan på väggen. Men det verkar ju bara handla om en version av 1-serie. Det är ju knappast så att M3 och M5 ska bli framhjulsdrivna. Ändock intressant. Sa inte BMW för en massans år sen att framhjulsdrift aldrig skulle bli aktuellt? Nån som kommer ihåg? | |
| Låter ju konstigt med en helt ny etta redan. Är det inte mer troligt att det blir en helt egen modell? Kanske en AWD hybrid? | |
| Mini har väl BMW utvecklat & tillverkat i 15 år - jag ser inte något problem... | |
|
Fwd is bad.. M'kay? :) |
|
|
Det är ju knappast som att det sitter en turboskräp och electronic sound generator i nya M5:an eller?! Det finns ju gott om raka sugsexor i BMW:s modellprogram eller?! BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
F20 lär ju finnas kvar som en bakhjulsdriven etta (eller tvåa?) i ett antal år till. Ska BMW bygga en ännu mindre bil så är det ganska naturligt med fwd. Själv skulle jag gärna se en bil i samma storlek som Mini eller Audi A1 men med BMW:s designspråk. /Johannes |
|
|
Gamla nyheter som är annorlunda tolkade... Auto Motor und Sport skrev om BMW City i september 2011 känns inte som TV är så uppdaterade:). Stephan |
|
| låter konstigt att man har samma plattform till både fwd och rwd | |
|
bmw_jerry, Vaför tror du att det handlar om samma plattform? 1-seriens nuvarande chassie är knappast lämpligt i fwd utförande. Är det inte i stället kommande Mini och BMWs minsting som skall dela plattform? mvh/ Anders |
|
|
@Stephan735i Länk Länk |
|
|
@Stephan735i Jag menar alltså (med länkarna) att infon knappast är ny som du säger. Säg den tidningen/sajt som inte skrivit om det redan. |
|
| AKN: det är väldigt dyrt att utveckla en palttform så man försöker dela mellan många olika modeller.. så det känns konstigt att samma modell kommer med 2 olika plattformer | |
|
bmw_jerry, Men Mini skall väl förnyas? Minst kostnader för BMW torde vara att slänga på en BMW-liknande kaross på samma plattform. Jag vill påstå att nuvarande 1-serie lämpar sig mindre bra till framhjulsdrift. Framaxeln sitter till exempel för långt fram. mvh/ Anders |
|
| akn: jag förstår inte syftet med 2st 1-serier | |
|
Det är väl en övergångsfas från *rätt' till 'fel'. BMW satsar på volym och sviker sina gamla ideal. Detta är väl ett test vad kunderna vill ha och jag är inte så säker på att det är samma sak som vad vi (?) entusiaster vill ha. mvh/ Anders |
|
| Enligt vissa undersökningar fattar ju inte en stor del av ägarna att bilen faktiskt är bakhjulsdriven. För mig var det en av de viktigaste faktorerna. | |
|
de fattar inte varför bilen är så rolig att köra... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.