|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Hittade denna 750 på blocket någon som vet mer om den? Länk |
| Länk <- skulle tro det är hans | |
|
Inte skall väl Fagersten köpa en E38 igen..?? Du har ju spytt galla över din egen och skrivit att du var trött på den och hota med att skrota "skiten" om du inte hitta en köpare snart. Bättre du kör din Scorpio.. =) |
|
| Den va väl nyss till salu men för typ halva priset (bytte ägare för ca en månad sen) nån som tänkt tjäna en hacka kanske. Importerades av firma 07 och låg då till salu för 89k om jag inte minns fel | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Självklart blir man lite sugen på den men är en polare som är ute efter en 750 :) Tycker den har rätt färg rätt klädsel rätt utr osv, hade lätt köpt den om jag hade varit i köpartagen och den hade motsvarat mina förväntningar. men ser ju seriös ut :) |
| Den verkar fin och även förra annonsen gav rätt vibbar, men som sagt, för en månad sedan var den ute för en bit under halva priset... | |
![]() 1.360 Bruksbil
Kanske så att det var fel på bilen så den såldes billigt och nu har nya ägaren åtgärdat felen? Och tänkt tjäna en hacka.. Fast å andra sidan så är det väl så att ska man få sålt bilen måste man halvera priset, jag har ju erfarenheten av det. Tror inte ens min bil skulle bli såld för 30.000:- i dagsläget. Lite fundersamt att man köper bilen och sen en månad senare får man firmabil, oftast vet man ju sånt långt i förväg... |
|
Länk Finns ganska tydligt angivet vilka saker som gjorts efter köpet.. Finns säkert en del prutmån för hugade spekulanter kan jag tro.... |
|
|
Såg annonsen och hittade detta inlägg efter. Riktigt snygg färg på bilen tycker jag, och ser fin ut. Blev lite sugen och fick en tår i ögat när jag tänkte på min gamla 750. Ett riktigt trevlig bil, tycker jag. |
|
| Samma kille hade en liknande E38 för några månader sedan, om jag inte minns fel såldes den också på liknande grunder efter någon månads ägande... | |
|
Jabbal: Vinröd E38:a 740? :) BMW M-POWER |
|
|
Jo det är min bil och nu har jag även sänkt priset, kan väl erkänna att jag gick ut rätt högt, men bilen är verkligen fin, går fint och är helt fri från rost sånär som på den lilla fläcken på bakluckan jag nämnde i annonsen. Det var lite att fixa på bilen när jag köpte den, det mesta nu åtgärdat och en del under åtgärdande. Vad som kvarstår nu är att rikta en fälg samt byta ett par PDC-sensorer. Dåligt med tid för tillfället, så viss prutmån finns fram till att jag hinner åtgärda även dessa brister. Ännu ytterst oklart hur det blir med min firmabils vara eller icke vara. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle, En fråga från en nyfiken. Ser att du äger dina bilar under ganska kort tid, byter några saker och säljer ganska omgående. Samtidigt då jag läser det du skrivit om respektive bil du ägt så får jag intrycket av att du köper för att äga, lite dubbla signaler mao Då man vet hur hård bilbranchen är, så blir jag så klart nyfiken på om det som privatperson ligger några pengar i det. |
|
|
Jag har som grundregel att aldrig köpa en bil som jag inte egentligen vill ha, bara för att det verkar bli en bra affär. Man riskerar alltid att bli ståendes med bilen, oavsett modell. Ska man göra bra affärer får man vara beredd att chansa mer än så, tror jag. Även om jag köper bilen för att behålla så brukar jag tröttna på bilar ganska snabbt, den enda bil jag ångrar att jag sålt var min M5 -93. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.