|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta parkeringslampa på en e90 facelift idag men tycker inte det ser likadant ut som i instruktionsboken. Detta är inte snikmodellen utan xenon utan den med. Är det någon som vet hur man byter? //Hampus | |
| Om det är angeleye-lampan så byter man den via hjulhuset. Lossa lite på inneskärmen så kommer du åt. | |
|
Det är angeleyelampan jag menar, en liten glödlampa bara. Behöver man plocka loss framhjulet för att komma åt eller räcker det att svänga lite? |
|
| Tror du vinner på att ta bort hjulet så slipper du nog en del svordomar. | |
| Är det skillnad på e90 och e91? På e91 LCI byts angeleyeslampan uppifrån. Lite pilligt och långa fingrar underlättar men sitter hyffsat lättåtkomligt. Söker du på tex youtube finns filmer på hur man går till väga. | |
| Detta är en e90-09. Sedan. Är de genom motorhuven eller hjulhuset man byter?:) | |
| Sorry, läste fel. Läste som att det inte var en LCI. Glöm mitt påstående :) | |
|
Har sökt på youtube utan resultat, är det någon som kan länka till ett klipp om någon annan hittar? |
|
| Det är från hjulhuset som gäller om du har icke xenon. För bilar med xenon däremot så byts den uppifrån. Detta gäller både E90 & E91 LCI. | |
| Vet nu att den byts uppifrån men måste jag ta bort massa plast i motorrummet för att kunna byta lampan? Hittar inte vart man ska skruva? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.