|
|
|
|---|---|
|
Fick höra nått mycket tråkigt. Att de var inbrott ca 30 leveransklara BMW bilar i Danderyd. Så om någon här har fått vänta extra längre på sin bil och inte riktigt fått höra hela sanningen. Efter som de stog så tight in till varann så har de gått igenom bilarna, dvs från ruta till ruta och plockat de dom kunnat.. | |
|
Kan väl endast vara en typ av köpare till dessa delar ? Baltreparatörerna ? Antar att det är ligor som myser över våra fria gränser utan kontroll från våra härliga baltiska grannländer. När ska polisen börja bry sig ? ett skämt |
|
|
Tycker att man skall kolla vid våra gränser och tvinga folk att ha kvitto på sina inköp de gjort i Sverige Nu menar jag inte de som kommer med 4 fälgar utan de som kommer med bakluckorna fulla med bildelar eller andra kapitalvaror För vi måste på något sätt få stopp på alla stölder Ha deT |
|
|
Frågan är väl hur nycklarna har förvarats till bilarna, ligger de i bilen eller separat innan leverans? Har någon av dessa försvunnit? Om så är fallet är det kanske en tanke att de kommer att besöka de nya ägarna lite senare för att stjäla en eller flera av bilarna då!? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är nog ingen risk då jag inte tror att bmw skulle lämna ifrån sig en bil ifall de saknades någon nyckel. Som sagt, de har gått in i bilarna med "universalnycklar"! Tråkigt är de för dom som får vänta extra länge på sin nya bil och utan vetskap vad den har råkat ut för. Men jag är rätt säker på att RM-bilservice gör sitt bästa! |
|
|
Det är dags att vissa försäkringsbolag vaknar också. IF t.ex. hävdar ju att bilar är ostjälbara utan nyckel och har nekat många ersättning vid stöld av bilar. Dom var med i Plus t.ex. Även innan när jag körde saab och hade saab originalförsäkring (=if) så skrattade dom och sa "Men din bil är ju ostjälbar om dom inte har nycklarna så varför gjorde dom inbrott och försökte stjäla bilen med mejsel ner i tändningen?), när jag ringde dom om mitt inbrott i bilen. Han hävdade alltså att en 11 år gammal saab inte går att stjäla ... Därefter bytte jag mig bort ifrån IF i alla fall. Det kanske är flera som resonerar så dock, jag vet inte. |
|
|
Sverige FÅR inte ha gränskontroller i någon större omfattning än idag enligt EU. Kul med alla som röstade Ja till EU förut... |
|
|
Agathorn: Tror du att man får prata med dessa IF-kunder som blir nekade ersättning om man ringer till deras sannningslinje? :) BMW M-POWER |
|
|
Även om en nyckel är "spärrad", går det att öppna dörrarna med den - vilket underlättar lastning på trailer! Dessutom kan man ju stjäla det som finns inne i bilen utan att göra åverkan på bilen... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| GINO: Haha ja det skulle vara något. Nej dom är nog fint handplockade gissar jag ;) | |
| Nä usch och fy för slopade gränskontroller. Det var mycket bättre under DDR-tiden, då var det minsann ordning och reda i stugorna och inget annat än köttbullar och brunsås till middag. Det var bättre förr! | |
|
Länk /Masten |
|
| Knappast förvånande då nybilarna förvaras utomhus på ett icke inhägnat område. | |
|
e34brilliant: Rättning, detta är "Schengen" avtalet, och där är t.ex Norge med men inte Storbrittanien, så det är inte medlemskap i EU som styr detta... Sen har du rätt i att gränskontrollen minskat iom detta. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.