|
|
|
|---|---|
|
När man släpper upp kopplingen så hörs ett klonkande ljud från bakvagnen. Hörs främst när man växlar mellan 1-2-3an. Hörs även när man trycker ner kopplingen ibland.. Har läst om oroväckande sprickor vid någon infästning till karrossen, kan man själv se utan att lyfta upp bilen om det kan vara detta? Vad kan det annars vara? Tacksam för svar! | |
|
klonk verkar vara bmw standard då nästan alla jag ägt haft något form av klonk. hade själv en e46 coupe tidigare som klonkade ibland. bilen var väldigt fin och bussningarna hela. sprickor i infästningen hade jag inte. Idag äger jag en e90 med 8kmil på mätaren som även den klonkar till från 1-2 (läs bankar till) allt verkar bero på ifall den stått i backe eller kört över något och svängt. all kraft har ju en bit att vandra bak till däcken och det räcker ju med små vridningar i något för att det ska låta onormalt antar jag. |
|
|
Hmm okej.. Om det nu skulle vara sprickor, vad ska man då göra åt det? En reperation kostar väl duktigt mycket? Kan det vara bussningarna i länkarmen bak? Eller möjligtvis kardanen? |
|
| är det sprickor så finns där reparatinskitt. Färdigskurna plattor man får svetsa och förstärka med. Alternativt bygga egna. Kör ut till en bensinmack o låna deras lyft och bend med kofot för o se om det är bussningar som är slitna. Det är nog det bästa du kan glöra och nog där du bör börja. Då kommer du även se om du har sprickor eller ej | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.