|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Det sket sig rejält, kom inte mer än någon mil (utan släp) och fick vända. Knappt så vi tog oss hem, alltså. Varifrån kommer man åt bensinpumpen? | |
|
Problemet är löst (inte av BMW). Det var igensatt bränslefilter. Nu går den som ett spjut igen. Det finns tydligen ganska många orsaker till när bilarna viker ner sig vid gaspådrag, LMM, katalysator, bränslefilter, bränslepump osv. Tack för all hjälp. Man har lärt sig en del om bilen på kuppen tack vare er här på forumet. /Mats |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bränslefiltret är nog det sista man ger sig på, under ca 10år så har jag hört om detta 3 el 4 ggr då pga man slagit i soppa typ från skrotade bilar eller haft en massa skit i tanken som följt med kondensvatten. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag bad BMW kontrollera bränsletrycket vilket var lågt, så jag tog ut bilen därifrån och chansade på att köpa ett nytt filter och lämnade in den på en annan verkstad som tog 600 spänn för att göra jobbet. Fullträff. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.