AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
769

Fällbara framstolar...

Hej!

På tjejens compact så har wiren till passagerarstolen gått av. Alltså wiren som går till reglaget på sidan som gör att man kan fälla fram sätesryggen och släppa ut personer i baksätet.

Vet någon om man kan byta den själv och i så fall hur?

Mvh Jonas
Hade samma problem me min 325 E36.Skruva dän stolen o kolla VAR vajern gått av.Har du tur,vilket jag hade,så har den fått av den änden som sitter under stolen.Ja gjorde som så att ja köpte en helt vanlig växel/bromsvajer till cykel på Biltema samt en skarvhylsa på i en hobbyaffär(be o få titta lite på deras sortiment så ser du va du skall köpa...).Ena änden på vajern passade perfekt i vajerfästet på stolen,sedan e de bara o skarva ihop dem med hylsan!!Busenkelt o de funkar kanon!!Ska du byta heöa vajern måste stolens baksida bort o ja vet e fan hur den sitter...SÅ därför lät ja bli,inget kul om man inte får tillbaka den ju...Lycka till!!
Ga
122
Gabbe006
318iS Coupe -94
Jag bytte min wire själv på min coupe för nån månad sen. På min var wiren av längst upp. Det är ganska enkelt att fixa ändå. Man "snäpper" loss klädseln, dvs. hela framsidan av stolen istället för baksidan. Klädseln är viken runt en U-kant på bakstycket och det är ganska enkelt att ta lös och sätta tillbaka. Vad beträffar wiren så använde även jag en vanlig växelwire från en cykel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.