|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte för några dagar sedan en E91 -05 och båda fjärrkontrollerna fungerade som de skulle. Nu fungerar plötsligt ingen av dem att larma på/av med, utan endast med nyckel kan jag låsa/låsa upp (och då går larmet). Vad kan göra att larmet inte fungerar som det ska, för jag antar att det inte är fel på fjärrkontrollerna då båda lagt av samtidigt... Tacksam för svar. | |
|
Initiera nycklarna. Skall finnas i manualen hur man gör, annars kanske någon här på forumet vet... Surf Or Die!!! |
|
|
Tack, men hittar inte någonstans i manualen hur man gör. Hörde nånstans att det kan vara fel på mottagaren i bilen, någon som varit med om detta? |
|
|
Har du comfort access? om du har det så laddas dom inte i tändningslåset som dom vanliga nycklarna och tar därför slut på batteri! Går att byta, fick byta båda mina ifjol |
|
|
Hade samma fel på min E91 för drygt två år sedan. Har för mig att det var antennförstärkaren som fixades på garantin. |
|
|
Har inte comfort access, och tyvärr inga garantier som gäller (vad jag vet). Ska kolla säkringarna, men det kan vara något med mottagen att göra alternativt antennförstärkare som J-A nämner. Det lär inte vara fjärrarna som är problemet, då båda lagt av samtidigt. |
|
|
Tack för svaren, det var mottagaren till fjärrarna som var kass och den är nu utbytt mot ny. |
|
|
Vad kostade det att byta ut mottagaren? Gjorde du de på BMW? |
|
|
Gjorde inte det på BMW, har för mig mottagaren kostade ca 2500 kr men minns inte vad jobbet gick på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.