|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har tittat på lite ny bil , undrar om någon har haft med dessa 2 att göra, vore tacksam för svar. City automobile i örebro.och Sv Motorkompaniet i Huddinge. | |
|
Sv. Motorkompaniet i Huddinge är en stor verksamhet som hållit på många år. Det brukar betyda att de är någorlunda seriösa i alla fall. Annars brukar de inte bli långvariga. ------- //Lövet |
|
| Hej Tack för upplysningen | |
| hej. är det ingen som vet något om city automobile i örebro, | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Googla och du hittar lite "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Det här med City Automobile är intressant. Det som finns att läsa om dem här på Autopower är en lagom blandning av misstänksamhet mot Italienimport i allmänhet och förknippad med Örebro i synnerhet, sannolikt befogad, rykten om "lådor med gamla mätare" återfunna utanför lokalerna, fakta av typen funnits länge, välrekondade bilar, osv. Nettot är, trots att firman funnits i över 10 år och alltså troligen har sålt rätt många fordon, att man inte blir ett dugg klokare. Just nu har de en bil på marknaden som intresserar mig. Den är billigare än en svensksåld, vilket utan vidare kan förklaras med att det är en italienimport. I övrigt finns inget som direkt indikerar att den är skum. Ska jag automatiskt utgå ifrån att den är skruvad? I så fall varför? Är de som jobbar där snorkiga/okunniga/utlänningar/ointresserade/illa klädda/stryk det som ej önskas? Möjligen, med vad skiljer dem i så fall ifrån "kategori A1 av bilsäljare verksam i Sverige"? Mina enda krav på en bilförsäljare är att han/hon klarar av att ta emot betalning och genomföra ett ägarbyte hos TS. Att bedöma fordonets i fråga överensstämmelse med beskrivningen grejar jag själv. Så frågan är, med allt annat konstant, är det baserat på kända fakta idioti att köra från 08 dit för att kolla på en bil? Eller ska jag leta vidare bland de andra 99,999 lika obekräftat ärliga eller oärliga firmorna som återstår? |
|
| Kolla upp bilen, innan köp! Dvs be dem faxa utdrag från serviceboken och ringt runt, alt be BMW göra en koll på servicehistoriken (kan vara så att bara ägaren får göra detta dock, beror lite på BMWfirma). Är allt grönt så spelar det ju eg ingen roll var bilen står. "Orkar" du inte med besväret så välj en firma med bättre rykte! | |
|
Politby: Hur kommer det sig att du skriver "utlänning" i raden över negativa egenskaper? Tror du att bara för att man inte är född i Sverige så är man skum och blåser folk samt fuskar och är en allmän idiot? Förklara dig gärna så jag förstår. |
|
|
Jag avsåg att vara sarkastisk, vad jag syftar på är att det är bara att läsa t ex det här forumet så hittar man på rätt många ställen de egenskaperna jag räknade upp som exempel på varför olika firmor bör undvikas. "Stryk det som ej önskas" var nyckelfrasen. Det är ju helt klart att "svenskar" ofta är rädda för "utlänningars" annorlunda approach till affärstransaktioner men bara för att man agerar annorlunda än den trygghetsfixerade svensken förväntar sig betyder inte det att man är en skurk. Ber om ursäkt för otydligheten. |
|
|
"Utlänningars annorlunda approach till affärstransaktioner".... Utveckla gärna det för jag har svårt att förstå det där. |
|
|
Alla bilhandlare vill sno dig på pengar !! Har man bara det klart för sig så kan man vara säker Kolla alltid upp bilar man vill köpa ,skruvade bilar letar sig in överallt även hos (seriösa handlare) Ha deT |
|
| @e34brilliant: Om du inte förstår vad det betyder att olika kulturer/nationaliteter har olika sätt att göra affärer vet jag inte om jag kan hjälpa dig. Det räcker att du tar en tripp till Danmark så blir det uppenbart... | |
| politby: jag är själv inte från Sverige men när man väl är här så gör man "affärstransaktioner" som de flesta andra gör här. Självklart finns det alltid undantag men de flesta gör som..de flesta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.