|
|
|
|---|---|
|
Måste byta oljenivågivare på min 330d, e46, och alla säger att det är så enkelt. Men hur kommer jag åt den, vad kan jag ta bort undertill för att komma åt den? den sitter ju precis bredvid den lilla luckan där man tappar ur motoroljan. Bifogar en bild hur det ser ut under. Vad kan jag ta bort för att komma åt den? Bild: Länk | |
| Du måste ta bort skyddsplåten för oljetråget (dvs den stora metallbit där man fäster luckan). Sedan är det bara att lossa oljenivågivaren med fyra muttrar. | |
| Okej, sitter den bara med en skruv? Den man ser snett ner till vänster om "inspektionsluckan"? | |
|
Den sitter nog med fler skruvar än så, skulle tro att de flesta andra hålen på plattan innehåller en skruv. Ska tillägga också att oljenivågivaren byter man med fördel i samband med ett oljebyte. Drar du loss den utan att ha tömt tråget på olja så ligger den oljan på marken sen under bilen. |
|
|
Okej, har ritat lite på min bil. Är det hela plattan jag markerat med gult jag måste ta bort?? Och är det alla röda cirklar den sitter i?? Bild: Länk |
|
| Här har du en guide som beskriver det du behöver veta Länk | |
| Tackar, den var bra. Joo jag vet att jag måste tömma ur oljan.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.