|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Fick min bil förstörd och mina fälgar stulna natten till fredagen 8 Juni mellan 22.00-07.00. Bilen stod i låst garage i Västra Hamnen, Malmö som kräver tagg för åtkomst! Fälgarna är original BMW M 193 Eker. Exakt benämning: S2MFA M L.-A. W. STAR SPOKE 193 M/MIX.T Bild på bilen med fälgarna: Länk Länk Däcken är av ett ovanligt märke: Matador och 265 breda bak samt 255 breda fram. Har ni hört något om någon som säljer billiga BMW fälgar och däck eller sett något. Kontakta gärna mig eller Polisen. 114 14 - Ärende nummer hos polisen: 1200-K85337-12 073-6255339 Sprid gärna detta! | |
| Surt som f*n! Man tror ju att bilen står säker i låsta garage! | |
|
Tråkigt, tyvärr alltför vanligt. Köp till extra låsbultar av en finare sort och parkera extremt nära en vägg eller liknande . Ingen garanti men det blir lite svårare. |
|
|
Satt väldigt fina (läs dyra) låsmuttrar på. Dom har rekat bilen innan då de hade exakt rätt verktyg. Har bett om att få en plats mot en vägg om möjligt. Om bilen nu repareras av fbolaget. |
|
| Vilda västern! | |
| Vaaansinnig blir man. Lider med dej. | |
|
förj**ligt att man inte ska få ha saker ifred... fy f**n... BMW ownz |
|
| Tog de inte M-paketet också? | |
|
Inget annat var rört på bilen. De har varit så stressade så bilen blivit repad när de hållit på. Tror inte de har tid med den typen av operationer. Fälgarna var märkta på speciellt sett och är meddelat till polisen ifall de dyker upp nångång. Även en granne har lämnat reg nummer på en bil som setts på natten. Samt loggen från tagg systemet har lämnats ut. Det börjar röra på sig. Hoppas grabbarna tyckte det var värt det.. Jag glömmer aldrig.. |
|
| Kollat upp reg numret? Borde ringa in dem ganska bra... | |
|
Japp har kollat upp det.. Även polisen har fått det.. Den "typen" av fordon har setts vid tidigare liknande fall men då utan att man observerat något reg nummer. |
|
| Fan va gott om dom hittar dom. Låt oss höra resultatet. | |
| Enda låsmuttrar som funkar hyggligt är den typen som är anpassade för fälgen och inte ger något utrymme till att slå fast en hylsnyckelhylsa eller liknande. | |
|
föresten. glömde plånboken i bilen och ena dörren öppen från kl 16.30 igår till kl 10.00 idag och någon hade bara stängt dörren åt mig. en 20lapp och massa enkroner i fönsterbrädan va kvar + lite skit som skulle vara värt ett par hundra och sterion... glömde också en fin cyckel vid vägen 2 veckor utan att någon rört den.... så här kan man tydligen lämna hur man vill utan att någon bryr sig... BMW ownz |
|
|
Garfunkah: Det är exakt en sådan låsmutter jag haft som är anpassad för fälgen. Helt rund på utsidan så det går inte slå något utanpå.. Se bild: Länk Tyvärr har tjuvarna haft exakt rätt "upplåsnings" nyckel eller vad man skall kalla det. |
|
|
Usch vad trist. Även om 193-fälgarna är en av de snyggaste till E9X har priserna på dessa sjunkit ganska mycket. Uppskattar värdet till ca 6-8kkr på marknaden. Ett ganska riskabelt jobb med tanke på värdet men småtjuvar är inga nobelpristagare direkt... Hoppas de få tag i lössen och sätter dem några dagar på det ökända häktet på Davidshall :-) Har själv blivit bestulen på bilstereo och även on den var billigt skräp är det känslan av att någon kränkt ens integritet som är värst. |
|
| Bara att hålla utkik på blocket.. | |
|
Precis, fälgarna nya på BMW är självklart dyra men finns fina begagnade till bra priser. Jag skiter i fälgarna, de kunde fått dom om idioterna låtit bli att skada blien, det som gör mig pisst off. Dessutom borde de lära sig känslan av att betala något själv. När jag får tag på dom är Davidhall deras minsta bekymmer de behöver oroa sig för. |
|
| Kimze: ah, drygt, dessutom i ett låst garage. | |
|
@Kimze De där låsbultarna du länkar är inte av den bättre sorten tyvärr. Satsa på McGard eller ombyggda McGard från Intera med runt roterande huvud. |
|
| frrla: Nu är det ju lite skillnad på malmö och ånge, men jag ger mig fasen på att stölder per invånare är ungefär detsamma. Jag fick rutan inslagen och stereofronten stulen för några år sedan, själva stereon och baslådan lämnades dock så jag tvivlar på att det var ett proffsjobb :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.