|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på en Z4 coupe, ser på blocket att det finns "många" till salu men de verkar inte vara lättsålda direkt har följt dessa bilar ett par tre månader. Vad tror ni, fel pris, oattraktiv bil, dystret läge för ekonomin, eller är det svårt överlag att sälja bil idag. Frågar för jag är osäker hur mycket man ska betala för Z4 coupe. | |
|
Coupén verkar vara den typ av bil man antingen älskar eller hatar (utseendet alltså). Själv gillar jag den skarpt, helst i M-version, men naturligtvis även en 3.0 Si typ, (snygg klädsel!) Länk eller : Länk eller som sagt en M, de börjar komma nära i pris: Länk |
|
| Vad är rätt pris för en välvårdad och lågmilad Z4 3.0si Coupé -07 idag? Jättesvårt att uppskatta tycker jag... | |
| Ingen? Över eller under 200? | |
|
Under, klart under om det inte handlar om en 1000milare med fabrikslack, först då kan vi snacka över 200tkr. Kika på utbudet på mobile, finns bland annat än 2000milare en bit under €20000. |
|
|
T.ex. denna, kika på länken. Är det rätt pris eller ska den under 200? Länk |
|
|
Hej WGN Tycker länken visar en vettig bil, priset ner till 185 vore bra. Extremt låga mil - oftast bra. Automat- smaksak. Fälgarna- inte mitt val... Om M-modell är ett alternativ så får man snart dom för samma pengar. Lycka till //Peter |
|
| Så pass lågt alltså? Svensksåld med bara 1500 mil? | |
|
WGN Det är ju nästan nya bilen, men jag hade bjudit lågt. Det är ju alltid köparens marknad:) Denna ser vettig ut Länk Med annat pris. Ingen aning om skicket förstås. |
|
| PWtec: Bilarna ser ju ut att vara som natt och dag. Den du länkar har gått 9000 mil, är importerad och ser ut att vara i taskigt skick (skrapad fram och lös bakre kofångare). Är inte den svenska lågmilaren värd 40-50 till? I relation till den bilen känns ju 200 rätt. | |
|
WGN: Du har ju hittat just en sådan bil jag skrev kan vara värd över 200tkr. Är den felfri, med garanterad mätarställning och med fin lack (ej omlackad) samt en ägare är den värt begärt pris. Tyvärr är det lite för många ägare för priset (4), den nuvarande köpte 19 juli-2013 och den innan dess hade den ett knappt år. Första ägaren hade den däremot i drygt 5 år. Den jag tänkte på i Tyskland har rullat nästan 1000mil längre men har i mitt tycke en roligare färg, manuell låda och endast en ägare, tyvärr inget xenon så den hade jag trots allt hoppat. Länk Den här är bättre, hos en auktoriserad BMWhandlare med en ägare och europlusgaranti!! Länk Den sista hade jag köpt. Mvh Stephan |
|
|
WGN Såg också skrapet efter jag postat;) Dessutom ser bakspoilern sned ut vänster bak... Som sagt, skicket har jag ingen aning om, mer som indikation att priserna är ganska låga generellt sett. Jag hade hellre tagit en riktigt välvårdad, ofta är det värt 10-15% extra att få det fina exemplaret. Men har man cash går det ofta att pruta ordentligt..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.