AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
16.908

Bekräfta felutpekning på DSC - styrenhet

Sida 4 av 4
Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
Nej det gjorde dom inte, jag ifråga satte det inte heller, men jag hittade en "ny begagnad" här på forumet för 2500 med ca 8mån garant kvar + 1000kr för omkådning på BMW så ganska lindrigt ändå.
Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
Nu har jag fått min modul samt monterat in den, undrar nu bara om det är så att man måste in till BMW för omkådning av modulen för att dsc lampan ska slockna? Eller ska den slockna endå? Eller moste man köra bilen i en viss hastighet? Provade endast att starta bilen på tomgång. Vad kan hända "händer" om jag inte kådar om modulen?

Med vänlig hälsning, Andreas
Visa användare
301
Fredrik1971
BMW iX3 M Sport -23 (2023-tbd)
Min lampa slocknade som den skulle efter att modulen lagats och återmonterats.
Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
Ja men nu har jag en annan modul och inte den som satt orginal, din va vell reparerad och orginal till din bil. Så jag vet inte om det har någon betydelse?
Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
Nu har jag kört till jobbet men dsc lampan lyser ändå. Nu hoppas jag värkligen att det ska räcka att kåda om modulen, annars så va det ju inga fel på min gammla som nu innosund påstår?!!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är det enbart DSC lampan som lyser inte ABSen ?? Vad hade du för felkoder innan du skickade in den till Innosund.
Att enbart DSC lampan skulle lysa vid modulfel låter ju knepigt brukar ju vara kalibrering av styrvinkelsensorn som spökar 9ggr av 10.
Du måste nog programera in enheten till bilen innan du får svar på den frågan.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
Hasso: kalibrering är gjord, felkoder var förpump samt en tryckgivare. Finns förklaring på felkoderna i tidigare inlägg, ska till BMW imorgon onsdag för om kodning. Det är endast dsc lampan som lyser. Har även kört 12v på pumpen ifrån absmodul kontakten och den låter.
Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
Nu är den nya modulen omkodad hos BMW samt en kalibrering av styrvinkeln och nu är dsc lampan släckt mycket skönt.... Phuuuu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.