|
|
|
|---|---|
|
Har fått igång Carsoft och hittade fel i DME: 45 Multifunktionslenkrad : Schnittstelle 123 Ansteuerung Kennfeldkühlung 39 Plausibilität Signal Bremslichtschalter/Bremslichttestschalter Någon som har koll på vad dessa innebär? bilen är 520iA Touring -99 /Mats J | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
45. varje 0,5 sek skickas en växlande kontrollsignal 0-1 och 1-0 , det är denna funktion som inte fungerat/fungerar. 123 är slutsteget till karakteristik termostaten som sätter en felkod om det är avbrott, kortis till jord el batterispänning saknas. Är den funktion som gör att termostaten kan öppnas via en signal från motorstyrning. 39 så fort bromsljuskontakten är aktiv så måste också bromsljuskontaktestfunktionen vara aktiv annars sätts denna felkod. Om du kör livedata i Carsoft ska du få en indikering om du trampar på bromsen i diagnosen om jag inte minns fel. Kan du möjligen ha en strulande farthållarefunction ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för info! Radio och farthållare funkar bra från ratten tycker jag. Det jag har är en automatlåda som är orolig runt 70-80 km/h men inge felkoder i automatstyrningen. Men jag misstänker att den får taskig info från någon annan enhet. Kanske farthållaren som lurar lådan? Får köra lite live och se vad som syns då. (frun får väl köra och jag sitta med laptopen bredvid) /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.