AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.046

Nya bromsdelar + Domkraft

Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Jag undrar om nån har tips om vart jag som billigast och bäst kan köpa på mej helt nytt bromskit. Alltså skivor, ok, belägg, backar med satser till? Det brukar hagla en del sidor här av utländsk sort har jag sett.

Sen kom jag på en fråga om domkrafter. behöver köpa en liten billig för min lilla billiga jag har nu har börjat kissa på sej. En sån vill jag inte ha igen. tog bara 1 ton dessutom.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Den här domkraften är liten och billig - den räcker till de absolut enklaste jobben (men alla dessa domkrafter i denna storleken har liten lyfthöjd och är inte de mest stabila). Köpte en dylik från Biltema för 10 år sedan och den fungerar fortfarande.
Länk
Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
kikade lite på den faktiskt precis innan =)
Det behöver inte lyfta mycket. det är endast för däckbyte och bromspill det blir med den.
Den som Bmw slangen länkar till köpte jag själv och har hos föräldrarna. Fungerar klockrent.
Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Nån som har erfarenheter av Biltemas Bromsskivor och belägg och handbromsbackar?
Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Och sen glömde jag. Det finns två olika skivor till bilen. eller ja 3 då men sport ska jag inte ha. Annars finns det skivor för fordon med förstärkta bromsar och inte förstärkta.
Vad menas?? vilken ska man ha isf?
Har själv haft på Biltemas på gamla E36:an. Har testat både original skivor så att säga och de borrade. De borrade slog sig väldigt snart efter användande. De andra höll kalas resten av tiden som jag hade bilen.

Det som jag mest reagerat på var broms klossarna var klena som sören efter de blivit lite varma.

Ba
211
Baldboy
520d Touring E61 -06
Vad menar du med klena? att dom slets ut fort eller att dom inte tar bra?
De slits fortare, men framför allt tog de sämre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.