|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om detta som en lösning på swirlflaps-problemet? Länk Någon som använt sig av dessa eller funderar på det? - Finns det liknande att få tag på i Sverige? /Hammar | |
|
Helt onödigt. Dra i en skruv med lite loctite i hålen efter axlarna. Eller kapa av axlarna och låt "stumparna" sitta kvar och täta hålen. Men bäst är nog en skruv. |
|
|
Köpte Loctite industrisilikon, eller är det något annat man ska ha för att täta? Den ska hålla för -55 och +200, flexibel och tåla olja osv... Det är väl inte mycket påfrestning som sker där ändå kan jag tänka. Bara det är tätt, eller? /Hammar |
|
|
Det funkar säkert. Om du använder självgängande skruv eller plåtskruv så går det säkert utan loctite också. Har för mig att jag tog M6 skruv och gjorde gängor i plasten men inte full gänga hela vägen så jag fick lite motstånd med skruven de sista varven, tog ändå loctite gänglåsning. Har hållit ett par år nu. |
|
|
Tack pew. Jag satte i skruvar jag hade liggande hemma, blev en blandad kompott men de täckte hålen precis, inte så de sitter fast hårt men så de täcker. Doppade dem i silikonet och tryckte dit dem, och täckte sedan skruven och hela ytan med silikonet i själva "baljan" där skruven sitter. Nu, dagen efter så verkar det ha tigit fäste ordentligt iaf. :) Lappade ihop bilen och testade att starta och allt fungerar bra vad det verkar. - Var riktigt orolig då det såg ut som en av distansbrickorna(?) var borta, som sitter vid muttrarna. Första tanken var ju att "nu har den fallit in i motorn". Troligen saknades den från början för jag hörde inget "rassel" och motorn gick fint. Men första starten var riktigt nervös! Tack igen för stödet. :) /Hammar |
|
|
Menar du att skruvarna var mindre än hålen och att gängan inte drog i plasten? Det borde säkert funka ändå, det är ju ingen större belastning. Skönt att den startade utan problem då. Var det nåt av spjällen / axlarna som hade börjat glappa/ gå av? |
|
|
Precis, de tog inte riktigt fäste i plasten men det var inte så löst att man kunde vända dem så de föll ur igen. Sedan är ju silikonet som ett lock över själva skruven med. Om det inte skulle hålla på någon av dem, hur kommer det att märkas? Spjällen satt faktiskt ganska bra, det var ingen som direkt utmärkte sig för att vara slitet. Sedan vr de från -05 så de kanske är den förstärkta versionen? /Hammar |
|
|
Skulle någon lossa så borde du förlora laddtryck, så det borde märkas. Men jag tror dekommer sitta kvar. Om du kollar på Realoem.com så har de bytt artikelnr på insuget nån gång under 2005 till M57N2 var antagligen då de nya spjällen infördes. De tidigare art.numret slutade på 580 och det nyare på 585. Länk Min hade de gamla. På min glappade ett spjäll mot axeln. Kändes som det var skruvarna (M3 eller mindre) som höll på att ge med sig eller möjligtvis hålet i spjället som nöts upp. Ingen axel hade böjt sig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.