AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.157

Golbag i Z4

BM
385
BMW64
520dA Touring M-sport -10
325 M-sport cabrio -02
Hej

Funderar på sommarbil och då givetvis BMW. Hoppas kunna bli en Z4 men lite avgörande är möjligheten att få med sig golfutrustning.

Får golfbag och golfvagn plats i bagaget på en Z4? Givetvis med urplockade långa klubbor.

Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
Jag har en z4 second generation med skibag. Det går in två standbags i den utan problem. Den första skjuter jag in i skidsäcken. Den sticker ut en bit i cockpit men inte så det stör. Med den kan jag ändå ha taket nere.

(Då jag bor i lägenhet och inte ha fått tag i skåp på klubben har jag faktiskt bagen i bilen hela sommaren. Så pass lite stör den i cockpit)

Den andra bagen läggs i kors över den första och då går det förstås inte att cabba ner. Istället för den andra bagen går det också att få in en vagn. Jag plockar förstås då loss hjulen.
SH
150
SHARK
335i e91 m-sport
Går in två vanliga golfbagar (tourbagar är bara glömma)

Minns inte men tror jag hade driver och spoon i passagerarsätet, var dock ett par år sedan..
Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
Glömde att jag har sett en youtubevideo som visar hur två bagar packas in. Det är precis i slutet, vid 5:40 ungefär.

Länk

(Jag behöver inte plocka ur min driver när jag använder skidgenomföringen. Jag har väl inte den längsta som finns så det finns kanske drivers som inte får plats.)
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Tack för länken Kax, ser ju rätt smidigt ut.
Finns skibag till första generationen?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bagageutrymmet är större i första generationens Z4 än den andra. Det är absolut inga problem att få in två golfbagar. Drivers och spoons får plockas ut men det går att lägga dem löst på diagonalen i bagageutrymmet.

-------
//Lövet
BM
385
BMW64
325 M-sport cabrio -02
Tack för upplysningarna Lövet. Följdfrågor=), gäller detta bärbag eller normalstor vagnbag?
En ihopfälld trehjulig vagn, får det plats?
Visa användare
40
Kax
Z4 sDrive 23i -10
BMW anger själva för 2 gen att det ryms 1+1 46 tumsbag. Är utrymmet större i 1 gen borde det ju inte vara några problem. Det som begränsar för mig i 2 gen är djupet på själva bagaget. Min bag går i precis, och sedan sticker klubborna ut i skidsäcken.

Länk

(Ett tips är att ha regnskyddet på för då är det lättare att sticka ut klubborna i säcken. Och det ramlar inte ut smuts i min fina bil ;-) )

och som sagt... Jag får in min trehjuliga vagn med huvudhjulen avplockade.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Två bärbagar var inga problem i första generationens Z4, långa klubborna på diagonalen.

Osäker på hur stor en 3-hjulsvagn är ihopfälld? En 2-hjulsvagn och en bärbag skulle ivf få plats.

/eFx
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
BMW64: Det var bärbagar men av rejäl storlek. Typ Länk.

Aldrig testat med vagnar.

-------
//Lövet
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Mitt tipps är leta upp en Z och ta med klubborna och pröva.

Hasse Z4
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.