AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.050

320 ci Läcker kylarvätska, går den igenom besiktning?

An
28
An2an
320ci -05
Hej! Såg igår att det droppar kylarvätska från höger fram (om man tittar mot bilen). Kommer givetvis att köra den till verkstan. Men har två frågor:
1. Skulle den gå igenom besiktningen innan verkstadsbesök?
2. Vad bör jag ha med mig i bilen för att fylla på, funkar vanligt H2O för att fylla på så inte motorn går varm?

Cheers, Anton
Hej! Vatten funkar bra så länge du kommer ihåg att byta ut det mot glykolblandad till vintern. så att det inte fryser för dig..

Sedan att det läcker tror jag inte skall vara någon fara (obs tror). En granne till mig skulle besiktiga sin kingcab och precis utanför besiktningen så sprang det hål på kylaren så att den stod en stråle rätt ut. På något vis (fråga mig inte hur) fick han tag på en dunk med vatten och han besiktade bilen med en stråle från kylaren och han fick ingen anmärkning på det! Vet inte om de är lika snälla på alla ställen men där godkände de det iaf.

Lycka till!

// Karlsson
Det är inga problem ang besiktningen.

Tänk på att nämna det, så även besiktningsmannen vet om det och håller koll på tempen. Vissa vill ju varva ang avgas värdena osv.

Bara så tempen inte rusar iväg för dig inne i hallen.

Kolla om det är ditt expansions kärl som spruckit längs ena lång sidan.
An
28
An2an
320ci -05
Tack boys för snabba och klara svar! Då kör jag besiktning på lördag i alla fall :)

Cheers, Anton
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.