|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte montera slutsteg i min e61 -08 och jag hade då tänkt köra med 2 steg, ett till en baslåda och ett till ett par 6x9or eller liknande, men frågan är vart jag ska plocka signal ifrån, framhögtalarna, under stolarna eller i taket bak? Som jag fattat det så är dom i taket bak frekvensklippta så dom passar inte till att använda till baslåda men skulle gå att köra 6x9 på dom? Under stolarna ska det vara fullrange om jag fattat rätt? Och tänkte då köra en hög till lågnivå omvandlare från dom kablarna och sen splitta lågnivån så jag får en kabel in i bassteget och en in i 6x9 steget, kommer det funka eller får jag lov att koppla in en till hög till lågnivå omvandlare från tex taket till 6x9orna? Hur är det fram i dörrarna då? klippt signal där också? Mvh Dennis | |
| Alla högtalare i bilen är så vitt jag frekvensklippta. Bashögtalarna under stolarna arbeta enbart med lägre frekvenser. Högtalarna i de främre dörrarna är mellanregister/diskant och de bakre är också mellanregister/diskant. | |
|
ok så det är alltså inte fullrange under varken stolarna eller i framdörrarna, läste det i en annan tråd här på autopower att det skulle va fullrange men så är det alltså inte? Hm typiskt då lär jag ju montera 2st hög till lågnivå omvandlare... mvh Dennis |
|
|
ok så det är alltså inte fullrange under varken stolarna eller i framdörrarna, läste det i en annan tråd här på autopower att det skulle va fullrange men så är det alltså inte? Hm typiskt då lär jag ju montera 2st hög till lågnivå omvandlare... mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.