|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Behöver hjälp inom ett område som jag inte är så bevandrad på - minibussar. Jag behöver hitta en minibuss för 8 personer plus lite packning - antingen som jag kan hyra eller om det finns någon jag kan köpa. Den ska klara att rulla fram och tillbaka till Kiev (ca 500 mil) Vad har ni för förslag? Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas | |
| Sen planering inför Fotbolls-EM? | |
|
Kane: Litegrann... :-/ Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Köpa = Blocket. Finns ju hur många som helst. Det sura är väl att bli av med den efteråt. Jag skulle hyra en buss. Aldrig åka 500 mil till Ukraina i billigaste minibussen på Blocket. ------- //Lövet |
|
|
Andreas, lite så jag känner.. problemet är att de flesta hyrfirmor nekar körning till Ukraina. :-( Skulle behöva hitta en handlare som kan sälja bilen till mig, och sedan köpa tillbaka den för 5-10k mindre. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Köp en sån: Länk Den lär du kunna sälja efteråt till nästan samma pris. |
|
| Sim: ska titta på en liknande imorgon - behöver ju helst hitta en i sthlmsområdet, hinner inte riktigt hämta en bil. Någon som vet om man kan kolla upp mercor någonstans - har kollat på en import, men serviceboken saknas plus att MB Sverige inte kan se nåt i sina system. Har mailat MB DE, men det kan ju dröja. :-/ Ganska kul att för en gångs skull kunna vara spekulant på "liken" - ganska roliga typer/vimpel handlare som finns bakom - och vilka förklaringar till eventuella brister de har. | |
|
Andreas: Måste den vara silver så den matchar Porschen på uppfarten ifall du inte får den såld direkt sen? ;) ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
| Fredrik: just denna gång tvingas jag nog till ett undantag - frågan är om fordonet jag köper ens kommer att överleva resan, grabbarna är övertända. Hade varit coolt med en jänkare som har TV och allt, men jag har bara en bgt på 100k. | |
| haha "bara" 100k till ett impulsköp ;-) | |
| Haas: förhoppningsvis är den iaf värd någon krona om 11 dagar och 500mil. ;-) | |
| Det får vi ju hoppas. Lät lite roligt bara. | |
|
Jag är inte alls avundsjuk.. :) Här har du två bilar som killar kan köra och som man rent ekonomisk kan överleva om den inte kommer med hem: Länk Länk |
|
|
Länk ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Här har du en kandidat: Länk Förvisso inte så bekvämma (mer än för föraren, man sitter "lite väl" upprätt fram som passagerare) men de rullar läääänge. |
|
| Skall tillägga att jag kört en sådan Vito T/R Sthlm-Hamburg, o det var banne mig bättre att köra själv än att låta andra föraren "ta över", så obekvämt är det som passagerare:). Se bara till att AC funkar annars kommer ni dö i "ryssvärmen". 111 lär inte vara pigg med 8 gubbar inkl packning men runt en 130-140 kan den nog marscha utan att tömma tanken på nolltid. 109Cdi som jag körde drar drygt 0.8 i 130 om man är själv endast, med "lite last" (typ 60 flak öl, lite bilgrejer plus passagerare) ligger den betydligt högre, kring litern om inte mer om man skall köra i 130...Så jag skulle räkna med en förbrukning kring litern, fast det är väl det minsta problemet:). En 109Cdi toppar för övrigt 171km/h enligt denna digitala mätaren, i brant nedförsbacke, varvtalet inne precis "på rött" ca 4200 rpm. På plan mark mäktar den med ca 155-157km/h om det inte blåser för mycket... | |
| Länk | |
| Tack för alla förslag - någon av dem ska nog funka. IMike får jag verkligen köra den där på B kort? Sen står det en skum men "fräck" rackare på Solvalla Biltorg. Någon som kan nåt om den, tydligen så ska servicebok saknas och säljaren vägrar garantera milen. Dessutom är den LB reggad, kan man regga om den? Lite krångligare köp, men kunglig partybil. :-)) | |
|
Denna ;-) Länk |
|
| Sim: precis.. En riktig sportvan, spoilers och hela kittet.. Men jäkligt tveksam, har mailat MB De om den också - måste ju finnas någon historik på den. :-/ | |
| Tror den har gått längre. Tveksam buss till de pengarna. Priset är +moms så den ligger något över din budget. Tror den kan bli svårsålt senare. Har svårt att se en marknad för en platskittat buss annat än till EM grabbresor, dvs 4 år till försäljning worst case ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.