|
|
|
|---|---|
|
går att låsa/låsa upp med bägge nycklarna men bilen startar bara med ena nyckeln. förmodar att den tappat minnet. går det att koda om nyckeln själv eller måste jag lämmna in på BMW verkstad eller funkar någon annan verkstad? Någon som har koll på vad en sådan kodning skulle kosta på bmw, alternativt vad en ny nyckel kostar. Det är en 525 -03'a. | |
|
Följ den här guiden: ___ Min bil: Länk |
|
| tack för tipset men det är väl bara för låsa/låsa upp, det funkar med båda nycklarna det är själva startningen av motorn som inte funkar med ena nyckeln. | |
|
Prova, och du skall se mirakel inträffa! ___ Min bil: Länk |
|
|
Har provat två gånger ny med bägge nycklarna enligt tipset ovan. får till så bägge nycklarna låser/låser upp i slutet av proseduren, så det funkar. Men det är bara ena nyckeln man kan starta bilen med, den andra kan man bara vrida på tändningen så radio/fläkt startar, men inte själva motorn. Måste jag åka på bmw vrekstad då för att få den programerad, kan dom programera den eller måste jag köpa en ny nyckel? |
|
|
Konstigt... Den har alltså fungerat tidigare och nu kan du låsa upp bilen med fjärren? Ska bli kul att höra vad de säger om det. ___ Min bil: Länk |
|
| Förmodar att jag måste köpa en ny nyckel förskte ringa och maila bmw i fredags för att få pris i utan resultat. Någon som handlat nyckel nyligt som vet pris? | |
| Gav ca 1700kr för några månder sedan till min E90 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.